Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen ja osallistumisen-ohjelman edistäminen viestintäsuunnitelman avulla : tutkimuksellinen kehittämistyö Pirkanmaan hyvinvointialueella

Lindberg, Katri (2024)

 
Avaa tiedosto
Lindberg_Katri.pdf (3.145Mt)
Lataukset: 


Lindberg, Katri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404025536
Tiivistelmä
Kun sosiaali- ja terveydenhuollon uudistus hyväksyttiin eduskunnassa kesäkuussa 2021, oli se samalla alku valtakunnalliselle hallinnon uudistukselle. Uudistuksen myötä Suomeen syntyi itsehallinnollisia hyvinvointialueita, joiden tehtävänä on tuottaa järjestämisvastuun mukaisesti kaikki sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut alueidensa kuntien asukkaille ja palvelun käyttäjille.

Hyvinvointialueiden valmistelu alkoi heti eduskunnan päätöksen myötä ja valmistelussa pyrittiin siihen, että hyvinvointialueet ovat toimintakykyisiä vuoden 2023 alusta. Tässä opinnäytetyössä kohdeorganisaationa on Pirkanmaan hyvinvointialue.

Työn tarkoituksena oli selvittää, millä tavoin Pirkanmaan hyvinvointialueen Viestintäohjelma voi tukea Asiakaskokemuksen ja osallistumisen-ohjelmaa tavoitteidensa toteutumisessa ja millaisia keinoja voidaan hyödyntää. Lisäksi organisaation asiakaskokemuksen ja osallistumisen vastuualueella oli tunnistettu tarve viestintää tukeville toimenpiteille. Aihe oli ajankohtainen sekä hyödyllinen organisaatiolle, jotta synergia saatiin näkyväksi ja voitiin toteuttaa asiakaskokemuksen ja osallistumisen-ohjelmaa strategisesti myös viestinnän näkökulmasta.

Tutkimuksellisessa kehittämistyössä hyödynnettiin konstruktiivista tutkimusotetta, joka pyrkii tuottamaan ratkaisun tunnistettuun tarpeeseen, joka voidaan hyödyntää organisaatiossa laajemmin. Tutkimuksessa oli myös yhtymäkohtia tapaustutkimukseen. Aineiston keräämisessä käytettiin teorian lisäksi organisaation olemassa olevia dokumentteja sekä haastateltiin avainhenkilöitä. Aineisto analysoitiin sisällönanalyysimenetelmää hyödyntäen.

Tutkimuksesta saatiin selville, että viestinnän toteuttamiselle tarvitaan systemaattisempi ote ja keinoja tulee selkeyttää kehittämistehtävän avulla. Kehittämistehtävän tuotoksena syntyi viestintäsuunnitelma Asiakaskokemuksen ja osallistumisen-ohjelman toteuttamisen tueksi. Viestintäsuunnitelmassa huomioitiin kohdeorganisaation viestinnän linjaukset, niin sisäisen kuin ulkoisen viestinnän lähtökohdista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste