Sosiaalisen median sisältöstrategia : CASE Sampo-Rosenlew
Heikkilä, Nea (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404035573
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404035573
Tiivistelmä
Sosiaalisen median hyödyntäminen osana yrityksen markkinointia on tärkeää ja hyödyllistä. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille ilmaisen markkinointikeinon orgaanisen näkyvyytensä avulla. Sosiaalinen media tavoittaa valtaosan ihmisistä eli näin myös yrityksen asiakkaista.
Tässä opinnäytetyössä tuotettiin kansainväliselle leikkuupuimuri- ja metsäkonevalmistaja Sampo-Rosenlewille sosiaalisen median sisältöstrategia. Työn tavoitteena oli luoda sisältöstrategia kolmeen eri sosiaalisen median kanavaan; Facebookiin, Instagramiin ja YouTubeen. Työn produktilla edesautettiin toimeksiantajaa lisäämään aktiivisuuttaan sosiaalisessa mediassa yhtiölle räätälöidysti suunniteltujen sisältöideoiden avulla. Tässä työssä sisältöstrategiaa ei tuotu käytäntöön.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen. Työn lopullinen produkti vaati tietojen keräämistä haastattelemalla, mutta myös seurantaa ja havainnointia siitä, millaisia sisältöjä yhtiön kilpailijat jakavat sosiaalisessa mediassa. Esille nousseista tiedoista työn tekijä teki johtopäätöksiä.
Tässä opinnäytetyössä tuotettiin kansainväliselle leikkuupuimuri- ja metsäkonevalmistaja Sampo-Rosenlewille sosiaalisen median sisältöstrategia. Työn tavoitteena oli luoda sisältöstrategia kolmeen eri sosiaalisen median kanavaan; Facebookiin, Instagramiin ja YouTubeen. Työn produktilla edesautettiin toimeksiantajaa lisäämään aktiivisuuttaan sosiaalisessa mediassa yhtiölle räätälöidysti suunniteltujen sisältöideoiden avulla. Tässä työssä sisältöstrategiaa ei tuotu käytäntöön.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen. Työn lopullinen produkti vaati tietojen keräämistä haastattelemalla, mutta myös seurantaa ja havainnointia siitä, millaisia sisältöjä yhtiön kilpailijat jakavat sosiaalisessa mediassa. Esille nousseista tiedoista työn tekijä teki johtopäätöksiä.