Sisältömarkkinointisuunnitelma ja kalenteri hyvinvointiyritykselle : tiktok yrityksen markkinointikanavana
Hurme, Laura (2024)
Hurme, Laura
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404035588
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404035588
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona turkulaiselle hyvinvointiyritys Raw Organicille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kattava ja toimiva sisältömarkkinointisuunnitelma, joka parantaa Raw Organicin läsnäoloa TikTokissa.
Työn tietopohja kuvaa sisältömarkkinoinnin roolia yrityksen markkinoinnissa, sisältöstrategian merkitystä yrityksen sisältömarkkinoinnissa sekä tarkastelee TikTokin potentiaalia yrityksen markkinointikanavana.
Opinnäytetyössä toteutettiin kysely, jonka avulla kerättiin tietoa kohderyhmän mieltymyksistä TikTok sisältöjen suhteen. Vastauksia tavoiteltiin sekä nykyisiltä että potentiaalisilta asiakkailta, jonka vuoksi kysely lähetettiin Raw Organicin asiakkaille uutiskirjeen kautta sekä julkaistiin yrityksen instagramtilillä viikolla 51. Vastauksia saatiin 111 kappaletta. Kyselyn tuloksia hyödynnettiin sisältömarkkinointisuunnitelman sekä sisältökalenterin toteuttamisessa.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi selkeä ja asiakaslähtöinen sisältökalenteri, joka ottaa huomioon toimeksiantajan tavoitteet sekä resurssit. Kalenterin avulla pyritään helpottamaan yrittäjän ajankäyttöä ja varmistamaan johdonmukainen läsnäolo ja sitoutuminen TikTokissa.
Työn tietopohja kuvaa sisältömarkkinoinnin roolia yrityksen markkinoinnissa, sisältöstrategian merkitystä yrityksen sisältömarkkinoinnissa sekä tarkastelee TikTokin potentiaalia yrityksen markkinointikanavana.
Opinnäytetyössä toteutettiin kysely, jonka avulla kerättiin tietoa kohderyhmän mieltymyksistä TikTok sisältöjen suhteen. Vastauksia tavoiteltiin sekä nykyisiltä että potentiaalisilta asiakkailta, jonka vuoksi kysely lähetettiin Raw Organicin asiakkaille uutiskirjeen kautta sekä julkaistiin yrityksen instagramtilillä viikolla 51. Vastauksia saatiin 111 kappaletta. Kyselyn tuloksia hyödynnettiin sisältömarkkinointisuunnitelman sekä sisältökalenterin toteuttamisessa.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi selkeä ja asiakaslähtöinen sisältökalenteri, joka ottaa huomioon toimeksiantajan tavoitteet sekä resurssit. Kalenterin avulla pyritään helpottamaan yrittäjän ajankäyttöä ja varmistamaan johdonmukainen läsnäolo ja sitoutuminen TikTokissa.