Maistiaisia safarityypeistä mainosvideokäsikirjoitusten muodossa : case Lapland Safaris Levi
Leino, Mira (2024)
Leino, Mira
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404055835
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404055835
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on laatia mainosvideokäsikirjoitukset Lapland Safaris Levin tarjoamista safarityypeistä. Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia mainosvideokäsikirjoittamista sekä valmiiden mainosvideoiden jakamiseen hyödyllisiä markkinointikanavia. Markkinointikanavien osalta on otettu huomioon mainosvideoiden sijoittaminen asiakkaan ostopolun vaiheisiin.
Opinnäytetyössäni laadin Lapland Safaris Leville viisi mainosvideokäsikirjoitusta, joissa esitellään yrityksen tarjolla olevat safarityypit. Mainosvideokäsikirjoitusten ensimmäiset luonnokset esittelin kommenttikierroksella, jossa mukana olleet saivat esittää korjausehdotuksia mainoskäsikirjoitusten parantamiseksi. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä on safarioppaille laadittu kysely, sekä benchmarking. Benchmarkingin kohteena oli tutkia Alaskan, Norjan, Islannin ja Kanadan ohjelmapalveluyritysten videomarkkinointia, sekä yritysten käyttämiä sosiaalisen median kanavia.
Opinnäytetyössäni laadin Lapland Safaris Leville viisi mainosvideokäsikirjoitusta, joissa esitellään yrityksen tarjolla olevat safarityypit. Mainosvideokäsikirjoitusten ensimmäiset luonnokset esittelin kommenttikierroksella, jossa mukana olleet saivat esittää korjausehdotuksia mainoskäsikirjoitusten parantamiseksi. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä on safarioppaille laadittu kysely, sekä benchmarking. Benchmarkingin kohteena oli tutkia Alaskan, Norjan, Islannin ja Kanadan ohjelmapalveluyritysten videomarkkinointia, sekä yritysten käyttämiä sosiaalisen median kanavia.
