Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden mittaamisen muodot ja ongelmat

Rekilä, Jere (2024)

Avaa tiedosto
Rekila_Jere.pdf (750.2Kt)
Lataukset: 


Rekilä, Jere
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404085964
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön teoriaosuuden tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä, sen mittaamista ja eri mittaustapojen ongelmia. Tutkimusosuudessa tutkittiin K-Market Perkkaan vuosittaisten asiakastyytyväisyysmittauksien tuloksia.

Opinnäytetyön tavoite oli selvittää, miten K-Market Perkkaan asiakaskunnan mielipiteet ovat muuttuneet vuosien varrella, ja onko negatiivisiin asiakaskokemuksiin onnistuttu reagoimaan, ja onko positiivisia asioita saatu ylläpidettyä tai kehitettyä.

Tärkeimpänä tavoitteena opinnäytetyössäni oli selvittää, pystytäänkö näiden kyselyiden avulla tehdä riittävästi johtopäätöksiä, vai tulisiko K-Market Perkkaalla kehittää asiakastyytyväisyyden mittaamisen keinoja.

Teoriaosuus koostuu asiakastyytyväisyyden teoriasta, sen mittaamisen keinoista, sekä mittauksissa ilmenevistä ongelmista. Tutkimusosuudessa taustoitetaan mittauskohdetta, K-Market Perkkaata, ja selvitetään, miksi tutkimusta on tehty. Lisäksi käydään läpi tutkimuksen tulokset.

Tutkimuksen tulokset kertovat, että suurin ongelma K-Market Perkkaan asiakastyytyväisyyden mitttaamisessa on vastaajien vähäinen määrä. Vuosittain samankaltaista tehtyä mittausta olisi ollut hyvä kehittää tai muokata, jotta löydettäisiin keinoja saada enemmän vastaajia. Toisaalta samankaltaisista mittauksista pystytään päättelemään, että kehityskohteet ovat vuosien varrella pysyneet melko samana, vaikkakin tulokset ovat olleet hyviä. Joitain asioita, kuten tilanpuutetta K-Market Perkkaalla ei ole onnistuttu juurikaan parantamaan. Toisaalta vahvuudet ovat kehittyneet entisestään jatkuvasti. Tulokset kertovat, että vahvuuksia, eritoten asiakaspalvelua, on onnistuttu pitämään korkealla standardilla ja jopa hieman kehittämään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste