Opas luova toimisto Krean tapahtumien järjestämiseen
Nordenswan, Annika (2024)
Nordenswan, Annika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404126352
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404126352
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa opas luova toimisto Krean tapahtumien järjestämisen avuksi. Krea on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Kreassa opiskelijat pääsevät työskentelemään oikeiden asiakasyritysten ja toimeksiantojen parissa, ja saavat näin käytännön kokemusta markkinoinnista ja viestinnästä.
Opinnäytetyön tietoperustassa tarkasteltiin tapahtumamarkkinointia markkinoinnin keinona, sekä sen roolia yrityksen brändissä ja markkinoinnissa. Tapahtumamarkkinointia voidaan tuottaa monin eri tavoin aina järjestämällä tapahtuma itse tai osallistumalla jo olemassa olevaan tapahtumaan. Tapahtuma-ala myös muuttuu jatkuvasti osallistujien tullessa yhä vain vaativimmiksi ja tarkkaavaisemmiksi ajankäyttönsä suhteen. Siksi tapahtuma-ala ja tapahtumamarkkinointi vaativat tekijältään jatkuvaa mukautumista erilaisiin tilanteisiin.
Toisena aiheena tietoperustassa käsiteltiin tapahtuman järjestämisen teoriaa, sekä tapahtumien vahvuuksia ja haasteita. Tapahtuman suunnittelu ja järjestäminen vaatii paljon resursseja ja vaivan näköä, sillä nykypäivänä hyvään tapahtumaan ei enää riitä kauniit koristeet ja hyvät tarjoilut. Siksi tapahtuman suunnitteluvaiheeseen kannattaakin panostaa.
Opinnäytetyössä tuotettu produkti on Krealle personoitu opas tapahtumien järjestämiseen. Oppaan tarkoituksena on helpottaa Kreassa työskentelevien opiskelijoiden ja valmentajien työtä uutta tapahtumaa järjestettäessä. Oppaan avulla he saavat konkreettisia vinkkejä tapahtuman järjestämiseen, esimerkkejä aikaisemmista tapahtumista sekä muistilistoja auttamaan tapahtuman järjestämiseen liittyvien tehtävien hallinnassa.
Opinnäytetyön tietoperustassa tarkasteltiin tapahtumamarkkinointia markkinoinnin keinona, sekä sen roolia yrityksen brändissä ja markkinoinnissa. Tapahtumamarkkinointia voidaan tuottaa monin eri tavoin aina järjestämällä tapahtuma itse tai osallistumalla jo olemassa olevaan tapahtumaan. Tapahtuma-ala myös muuttuu jatkuvasti osallistujien tullessa yhä vain vaativimmiksi ja tarkkaavaisemmiksi ajankäyttönsä suhteen. Siksi tapahtuma-ala ja tapahtumamarkkinointi vaativat tekijältään jatkuvaa mukautumista erilaisiin tilanteisiin.
Toisena aiheena tietoperustassa käsiteltiin tapahtuman järjestämisen teoriaa, sekä tapahtumien vahvuuksia ja haasteita. Tapahtuman suunnittelu ja järjestäminen vaatii paljon resursseja ja vaivan näköä, sillä nykypäivänä hyvään tapahtumaan ei enää riitä kauniit koristeet ja hyvät tarjoilut. Siksi tapahtuman suunnitteluvaiheeseen kannattaakin panostaa.
Opinnäytetyössä tuotettu produkti on Krealle personoitu opas tapahtumien järjestämiseen. Oppaan tarkoituksena on helpottaa Kreassa työskentelevien opiskelijoiden ja valmentajien työtä uutta tapahtumaa järjestettäessä. Oppaan avulla he saavat konkreettisia vinkkejä tapahtuman järjestämiseen, esimerkkejä aikaisemmista tapahtumista sekä muistilistoja auttamaan tapahtuman järjestämiseen liittyvien tehtävien hallinnassa.