Pelin luominen moderneilla kehitystyökaluilla
Aronsalo, Jere; Silmu, Miro (2024)
Aronsalo, Jere
Silmu, Miro
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404166664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404166664
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin omien intohimojen ja ideoiden innostamana, jonka vuoksi sillä ei ole toimeksiantajaa.
Tavoitteenamme oli luoda peli uusimmalla Unreal Engine versiolla, jotta opinnäytetyö toisi lukijalle realistisen kuvan pelikehityksen helppoudesta.
Pelissä käytettiin ohjelmointikielenä Unreal Enginen omaa Blueprint -kieltä, sillä se mahdollistaa erittäin paljon helpomman ja sulavamman koodaamisen.
Peli ei tullut opinnäytetyön aikana täysin valmiiksi, sillä opinnäytetyön pääpaino oli osoittaa, kuinka helppoa pelikehitys on nykyisillä kehitystyökaluilla. Peli valmistui kuitenkin pelattavaksi versioksi ja sitä on tarkoitus jatkokehittää opinnäytetyön jälkeen.
Tavoitteenamme oli luoda peli uusimmalla Unreal Engine versiolla, jotta opinnäytetyö toisi lukijalle realistisen kuvan pelikehityksen helppoudesta.
Pelissä käytettiin ohjelmointikielenä Unreal Enginen omaa Blueprint -kieltä, sillä se mahdollistaa erittäin paljon helpomman ja sulavamman koodaamisen.
Peli ei tullut opinnäytetyön aikana täysin valmiiksi, sillä opinnäytetyön pääpaino oli osoittaa, kuinka helppoa pelikehitys on nykyisillä kehitystyökaluilla. Peli valmistui kuitenkin pelattavaksi versioksi ja sitä on tarkoitus jatkokehittää opinnäytetyön jälkeen.