Markkinointiviestinnän kohdentaminen : Case Stemma Ylivieska
Kotilainen, Mira (2014)
Kotilainen, Mira
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121319634
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121319634
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli huonekalu- ja sisustusmyymälä Stemma Ylivieskasta. Tutkimuslähtöisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka Stemman markkinointiviestintä on tavoittanut Stemman asiakkaita tähän asti ja miten markkinointiviestintää voisi tulevaisuudessa kohdistaa paremmin asiakkaille.
Teoriaosuudessa käsitellään suunnitelmallisen markkinointiviestinnän kokonaisuuden rakentumista eri osa-alueista ja markkinointiviestinnän keinoja.
Markkinointiviestintätutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla Stemman Facebook-sivujen kautta. Kyselyssä selvitettiin vastaajien iän, asuinpaikan ja sukupuolen lisäksi, ovatko he vierailleet Stemman myymälässä, nähneet Stemman mainontaa ja mistä he haluaisivat saada tietoa Stemmasta.
Tutkimustulosten perusteella markkinointiviestintä on tavoittanut asiakkaita aika hyvin. Vastaajat toivoivat vastaisuudessa saavansa tietoa Stemmasta pääasiassa Facebookin, Kalajokilaakson, kotisivujen ja television kautta.
Teoriaosuudessa käsitellään suunnitelmallisen markkinointiviestinnän kokonaisuuden rakentumista eri osa-alueista ja markkinointiviestinnän keinoja.
Markkinointiviestintätutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla Stemman Facebook-sivujen kautta. Kyselyssä selvitettiin vastaajien iän, asuinpaikan ja sukupuolen lisäksi, ovatko he vierailleet Stemman myymälässä, nähneet Stemman mainontaa ja mistä he haluaisivat saada tietoa Stemmasta.
Tutkimustulosten perusteella markkinointiviestintä on tavoittanut asiakkaita aika hyvin. Vastaajat toivoivat vastaisuudessa saavansa tietoa Stemmasta pääasiassa Facebookin, Kalajokilaakson, kotisivujen ja television kautta.