Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Hyvän kiinteistönvälittäjän ominaisuudet

Sulin, Juho (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Sulin_Juho.pdf (903.5Kt)
Lataukset: 


Sulin, Juho
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019316
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää hyvän kiinteistönvälittäjän ominaisuuksia sekä perehtyä myyntityön ja asiakaspalvelun teoriaan aiheeseen liittyvän kirjallisuuden avulla. Lisäksi opinnäytetyössä tarkastellaan kiinteistönvälitystoimintaan Suomessa ja esitellään kiinteistönvälittäjän yleisimpiä työtehtäviä. Työn aihe määrittyi tekijän omien kiinnostusten ja tulevaisuuden urasuunnitelmien myötä.

Asiakkaiden arvostamia kiinteistönvälittäjän ominaisuuksia ja heidän yleistä näkemystään kiinteistönvälitysalasta kartoitettiin kvantitatiivisen otantatutkimuksen avulla. Vastauksia oli tavoitteena kerätä yhteensä 100 kappaletta. Kyselyyn vastasi lopulta 101 henkilöä. Vastausten kerääminen toteutettiin www-pohjaisella Webropol- kyselytyökalulla. Kyselyn kohderyhmänä olivat suomalaiset 18-35-vuotiaat nuoret aikuiset.

Tutkimuksesta saatujen tulosten mukaan lähes puolella vastanneista on hyviä kokemuksia tai yleisesti hyvä mielikuva kiinteistönvälitysalasta. Kiinteistönvälittäjän avulla asunnon ostaneista 84% oli tyytyväisiä välittäjän toimintaan. Näistä huolimatta vapaissa kommenteissa tuli esille muutamia usein toistuvia negatiivissävytteisiä ajatuksia alasta ja alalla toimivista välittäjistä.

Välittäjässä arvostettuja ominaisuuksia olivat rehellisyys, suorapuheisuus, myytävien asuntojen perusteellinen tuntemus ja asiakkaan kuunteleminen sekä tämän toiveiden huomioonottaminen. Tutkimuksen tuloksien valossa voidaan todeta, että välittäjien tulisi kiinnittää erityistä huomiota rehelliseen toimintaan ja myytävien kohteiden perusteelliseen tuntemukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste