Verkkokaupan perustaminen
Keskinen, Joona (2024)
Keskinen, Joona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404186908
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404186908
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee verkkokaupan perustamista terveysturvatarvikkeita myyvälle mikroyritykselle. Työ jakautuu teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata verkkokaupan perustamista sekä teoriassa että käytännössä, tarjoten samalla vinkkejä verkkokaupan perustamiseen. Lähteinä käytettiin pääosin internetlähteitä, ja osa tiedoista perustuu myös tekijän omaan tietoon ja kokemukseen verkkokaupan rakentamisesta.
Teoriaosuudessa käydään läpi verkkokauppaa yleisesti, sen historiaa, markkinointia, maksutapoja ja logistiikkaa. Toiminnallisessa osuudessa keskitytään konkreettisesti verkkokaupan perustamiseen, jossa käsitellään Hostingpalvelua, WordPress-nettisivua, Divi-teemaa, sivun sisältöä ja Ecwid-verkkokauppaa. Sivun sisältö -kohdassa käydään läpi sivun ulkoasua ja asettelua.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että onnistunut verkkokaupan perustaminen edellyttää huolellista harkintaa eri vaihtoehtojen välillä, erityisesti integroitavien verkkokauppapalveluiden osalta. Kokonaisvaltainen harkinta, ajan realistinen varaaminen ja mahdollisten sudenkuoppien välttäminen ovat keskeisiä tekijöitä menestyksekkään verkkokaupan toteuttamisessa.
Työ pyrkii tarjoamaan kattavan kuvauksen verkkokaupan perustamisesta, toimien samalla apuna niille, jotka harkitsevat verkkokaupan perustamista.
Teoriaosuudessa käydään läpi verkkokauppaa yleisesti, sen historiaa, markkinointia, maksutapoja ja logistiikkaa. Toiminnallisessa osuudessa keskitytään konkreettisesti verkkokaupan perustamiseen, jossa käsitellään Hostingpalvelua, WordPress-nettisivua, Divi-teemaa, sivun sisältöä ja Ecwid-verkkokauppaa. Sivun sisältö -kohdassa käydään läpi sivun ulkoasua ja asettelua.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että onnistunut verkkokaupan perustaminen edellyttää huolellista harkintaa eri vaihtoehtojen välillä, erityisesti integroitavien verkkokauppapalveluiden osalta. Kokonaisvaltainen harkinta, ajan realistinen varaaminen ja mahdollisten sudenkuoppien välttäminen ovat keskeisiä tekijöitä menestyksekkään verkkokaupan toteuttamisessa.
Työ pyrkii tarjoamaan kattavan kuvauksen verkkokaupan perustamisesta, toimien samalla apuna niille, jotka harkitsevat verkkokaupan perustamista.