Sosiaalisen median sisällön kehittämissuunnitelma : case VM-Carpet Oy
Pitkäaho, Karoliina (2024)
Pitkäaho, Karoliina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404237235
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404237235
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona VM Carpetille.
Opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli lisätä VM Carpetin sosiaalisen median kanavien (Instagram ja Facebook) näkyvyyttä ja kattavuutta käyttämällä hyödyksi näiden kanavien tarinaosioita kuukauden mittaisella ajanjaksolla. Kanavien näkyvyyden ja kattavuuden muutoksia tarinaosioiden osalta seurattiin ammattilaisen hallintapaneelia hyödyntämällä, jolloin saatiin analytiikasta kattavasti dataa.
Opinnäytetyö oli rakenteeltaan toiminnallinen ja toiminnallisessa osuudessa luotiin haluttu tavoite sosiaalisen median sisällön kehittämiselle ja seurattiin tavoitteeseen pääsyä analytiikan avulla. Tarinaosioissa näytettiin VM Carpetin toimintaa tuotannon, toimiston ja tehtaanmyymälän osalta sekä työntekijöiden haastatteluita koskien työskentelyä VM Carpetilla.
Opinnäytetyössä päästiin haluttuun tavoitteeseen eli saatiin nostettua VM Carpetin sosiaalisen median tilien näkyvyyttä ja kattavuutta kuukauden mittaisella ajanjaksolla lisäämällä tarinaosioiden käyttöä.
Opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli lisätä VM Carpetin sosiaalisen median kanavien (Instagram ja Facebook) näkyvyyttä ja kattavuutta käyttämällä hyödyksi näiden kanavien tarinaosioita kuukauden mittaisella ajanjaksolla. Kanavien näkyvyyden ja kattavuuden muutoksia tarinaosioiden osalta seurattiin ammattilaisen hallintapaneelia hyödyntämällä, jolloin saatiin analytiikasta kattavasti dataa.
Opinnäytetyö oli rakenteeltaan toiminnallinen ja toiminnallisessa osuudessa luotiin haluttu tavoite sosiaalisen median sisällön kehittämiselle ja seurattiin tavoitteeseen pääsyä analytiikan avulla. Tarinaosioissa näytettiin VM Carpetin toimintaa tuotannon, toimiston ja tehtaanmyymälän osalta sekä työntekijöiden haastatteluita koskien työskentelyä VM Carpetilla.
Opinnäytetyössä päästiin haluttuun tavoitteeseen eli saatiin nostettua VM Carpetin sosiaalisen median tilien näkyvyyttä ja kattavuutta kuukauden mittaisella ajanjaksolla lisäämällä tarinaosioiden käyttöä.