Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintästrategia Evgeniia M. Studiolle

Peshkova, Albina (2024)

 
Avaa tiedosto
Peshkova_Albina.pdf (5.944Mt)
Lataukset: 


Peshkova, Albina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404237433
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli muotoilla digitaalisen markkinointiviestintästrategia Helsingin keskustassa sijaitsevalle kynsistudiolle, joka tarjoaa monipuolisia kynsipalveluita. Kynsistudion päätavoitteena oli tasoittaa asiakasvirran läpi vuoden huomioiden kausivaihtelut digitaalisten markkinointikeinojen avulla. Opinnäytetyön keskiössä oli luoda suunnitelma, joka tarjoaa konkreettisia toimenpiteitä ja strategian digitaalisen markkinoinnin tehostamiseksi, sekä mahdollistaa jatkuvan seurannan ja kehityksen.

Työ koostui tietoperustasta ja strategian tuottamisen osuudesta. Tietoperustassa käsiteltiin digitaalista markkinointia yleisellä tasolla, mukaan lukien keskeiset tavoitteet ja toimenpiteet. Opinnäytetyössä esiteltiin SOSTAC- ja RACE-mallit, joita hyödynnettiin digitaalisen markkinointiviestintästrategian rakentamisessa. Lisäksi lähtötilanneanalyysissä hyödynnettiin SWOT-analyysiä, jonka avulla kartoitettiin yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opinnäytetyössä hyödynnettiin SMART-analyysia yrityksen tavoitteiden määrittämiseksi, varmistaen niiden selkeyden, mitattavuuden, saavutettavuuden, relevanssin ja aikarajoitukset, mikä tuki strategian linjaamista yrityksen tavoitteiden kanssa. Valituista markkinointikanavista ja niihin liittyvistä suosituksista kerrottiin tietoperustassa.

Toiminnallisena lopputuotoksena syntyi selkeä ja kattava digitaalinen markkinointiviestintästrategia, joka noudattaa RACE-mallin rakennetta. Strategia sisälsi lähtötilanneanalyysin, strategian rakenteen, kilpailija-analyysin, segmentoinnin, tavoitteet, ydinviestin, visuaalisen ilmeen, kanavakohtaiset toimenpiteet ja vuosikellon. Lopussa käsiteltiin myös mittausta ja seurantaa, jotta strategian tehokkuutta voidaan arvioida ja tarvittaessa tehdä muutoksia. Opinnäytetyö tarjosi konkreettisia esimerkkejä ja suosituksia, jotka auttavat yritystä parantamaan digitaalista markkinointiviestintäänsä ja saavuttamaan liiketoiminnalliset tavoitteensa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste