Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma yrityksen menestystekijänä : Case: Ravintola Biella

Sipilä, Auli (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Sipila valmis.pdf (748.0Kt)
Lataukset: 


Sipilä, Auli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519869
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Ravintola Biella, joka on pieni yksityinen ravintola Mikkelissä. Ravintolatoiminta on alkanut vuonna 2009. Sitä ennen yritys toimi kahvilana. Ravintolalla ei ole aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa, joten opinnäytetyönä laadittiin Ravintola Biellalle uusi suunnitelma, jossa yritykselle löydettiin oikeat markkinointiratkaisut. Lisäksi yritykselle luotiin uusia toimintatapoja, joiden avulla se pystyy erottumaan alueella toimivista kilpailijoista.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta, jossa ilmiötä tutkitaan erilaisia havaintomenetelmiä käyttäen. Yrityksen toimintaympäristöä ja kilpailijoita analysoitiin SWOT-analyysien avulla. Tutkimuksen tukena oli yrittäjän haastattelu, joka avasi lähtökohdat työn tekemiselle. Ravintola Biellalle tehtiin tunnettuuskartoitus, joka toteutettiin haastattelemalla naapurustossa olevien yritysten työntekijöitä. Näiden tutkimusten avulla saatiin kerättyä kattavasti tietoja markkinointisuunnitelman laatimiseksi. Markkinointisuunnitelmaa rajattiin jättämällä budjetointi työn ulkopuolelle.

Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jonka tietoja yritys voi hyödyntää suunnitellessaan mainontaa ja viestintää. Lisäksi työn lopussa esitellään lukuisa joukko uusia ehdotuksia markkinointitoimenpiteille. Työn tuloksena löydettiin Ravintola Biellalle uudet ja tehokkaat markkinoinnin kanavat, joten yritykselle saatiin näkyvämpi ja houkuttelevampi mielikuva.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste