Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Keski-Suomen matkailun yhteismarkkinoinnin kehittäminen : Kohderyhmänä venäläisturistit

Suvanto, Viivi (2014)

 
Avaa tiedosto
Suvanto_Viivi.pdf (1.259Mt)
Lataukset: 


Suvanto, Viivi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121619935
Tiivistelmä
Keski-Suomen matkailustrategian tavoitteena on kolminkertaistaa venäläisturistien määrä Keski-Suomessa. Keski-Suomen matkailun KV-markkinointikonttori, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja, on perustettu viemään tätä tavoitetta eteenpäin. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka yhteismarkkinointia toteutetaan Itä-Suomessa ja kuinka tätä tietoa voidaan hyödyntää Keski-Suomen matkailun yhteismarkkinointiprojektissa. Tavoitteena oli myös selvittää venäläisten mielikuvia Keski-Suomesta ja onko heille suunnattu sähköinen yhteismarkkinointi tarkoituksenmukaista.

Itä-Suomen matkailualueiden yhteismarkkinointiprojekteja benchmarkattiin haastatteluiden avulla. Aineistoa venäläisturisteista ja heidän mielikuvistaan Keski-Suomesta kerättiin sähköisen kyselylomakkeen avulla. Tutkimuksen otos oli venäläiset Centralfinland-uutiskirjeen tilaajat.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että venäläisturisteille suunnattu Keski-Suomen matkailun yhteismarkkinointi on ollut tarkoituksenmukaista. Yhteismarkkinoinnin centralfinland.ru-sivusto sai erittäin hyvää palautetta. Se vastaa venäläisten mielikuvia ja kokemuksia Keski-Suomesta. Itä-Suomen yhteismarkkinointiprojekteissa toimivia menetelmiä markkinoinnissa olivat muun muassa kampanjoiden tuottaminen ostopalveluina, hakusanakampanjat ja venäläisten videobloggaajien käyttö. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää niin Keski-Suomen kuin muidenkin Suomen matkailualueiden yhteismarkkinoinnissa. KV-markkinointikonttori voi ottaa kehitysideat käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste