dc.contributor.author | Kortekangas-Jarva, Kaarina | |
dc.date.accessioned | 2024-04-29T10:49:20Z | |
dc.date.available | 2024-04-29T10:49:20Z | |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/852918 | |
dc.description.abstract | Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan syitä, miksi Oulun seudun ammattiopiston liiketalouden yksikön perus- ja ammattitutkinnon opiskelijat ovat valinneet verkkokurssin lähiopetuksen sijasta.
Opinnäytetyön alussa esitellään myös kolme erilaista oppimistyyliä ja niiden kokeiluja erilaisista hankkeista.
Tutkimustulosten pohjalta johtopäätöksissä pohditaan myös sitä, onko selkeästi jokin oppimistyyli sellainen, jonka voidaan selkeästi katsoa sopivaksi esille nousseen verkkokurssin valintaan vaikuttaneen syyn pohjalta verkko-opetukseen toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa.
Merkittävin johtopäätös työstä oli, että opiskelijat olivat vastauksissaan sitä mieltä, että oppimiseen liittyvät syyt olivat eniten niitä, joilla oli merkitystä verkkokurssin valintaan. Sen pohjalta voidaan katsoa sopivaksi mielekkään ja tutkivan oppimisen soveltuvan hyvin kurssin suunnitteluvaiheessa oppimistehtävien pohjaksi. | fi |
dc.description.abstract | This thesis examines the reasons why Oulun Seudun Ammattiopisto’s Business Economic Units students have selected e-learning course instead of normal contact teaching.
In the beginning of thesis three different learning styles and experiments with them from different projects are presented.
Results from this research conclude whether some learning method is the main reason choosing an e-course and e-learning method in second grade occupational education.
Most significant conclusion from this thesis was that students shared the opinion that learning-related reasons were the most important reasons choosing e-learning course instead of contact learning. From this conclusion one can think that meaningful and exploratory learning applies well when planning new learning situations to e-courses. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.rights | fi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.| | - |
dc.title | Verkko-opetuksen vaikuttavuus | - |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | - |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:amk-202404298244 | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | - |
dc.subject.yso | verkko-opetus | - |
dc.subject.yso | oppiminen | - |
dc.subject.yso | verkko-oppiminen | - |
dc.subject.yso | oppimistyylit | - |
dc.subject.discipline | Yrittäjyyden ja liiketoimintaosaamisen koulutusohjelma | - |
annif.suggestions.links | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945|http://www.yso.fi/onto/yso/p6621|http://www.yso.fi/onto/yso/p7416|http://www.yso.fi/onto/yso/p16486|http://www.yso.fi/onto/yso/p4835|http://www.yso.fi/onto/yso/p10564|http://www.yso.fi/onto/yso/p2630|http://www.yso.fi/onto/yso/p13627|http://www.yso.fi/onto/yso/p18727|http://www.yso.fi/onto/yso/p988 | fi |
dc.rights.accessrights | Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad | |