Osakeyhtiöpohjaisen mökkikylän alueen kehittäminen Harjun Portin näkökulmasta
Pennanen-Oikari, Suvi (2024)
Pennanen-Oikari, Suvi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405018605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405018605
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on osakeyhtiöpohjaisen mökkikylän kehittäminen Harjun Portin näkökulmasta. Tavoitteena oli löytää asiakaspalautteiden poh-jalta kehitysehdotuksia mökkikylän kehittämiseen ja asiakaskokemuksen pa-rantamiseen. Onko esimerkiksi keväällä 2023 tehdyn uimarannan kehittämi-sellä vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.
Pääasiallisena tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää, työssä hyödynnettiin tuplatimantti (doub-le diamond) prosessimallia. Asiakaspalautteiden vertailu toteutettiin aikavälil-lä 1.5.¬-31.8.2022 ja 1.5-31.8.2023. Alueella tehtiin kehittämisinvestointina ui-marannan kehittäminen toukokuussa 2023. Tämä ajanjakso valikoitui asia-kaspalautteiden vertailu jaksoksi, jona vertailtiin, nostiko ranta-alueen kehit-täminen asiakastyytyväisyyttä. Aineiston analysointi tapahtui teemoittain ja ladultaan opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämistyö. Asiakaspalautteis-sa arvioitiin henkilökuntaa, palvelua, sijaintia, vastinetta rahoille, majoitusta ja siisteyttä. Sanallisia palautteita kertyi myös runsaasti.
Tutkimuksessa selvisi, että asiakastyytyväisyys yrityksessä on korkealla. Asiakaspalautteita oli kertynyt yhteensä 308 kappaletta. Palautteet koostuivat Harjun Portin asiakaspalautteista nettisivuilta, Facebookista ja Booking.com sivustolta aikavälillä 1.6.-30.8.2022 ennen uimarannan kehittämistä ja 1.6.-30.8.2023 uimarannan kehittämisen jälkeen. Tutkimuksen myötä voidaan esittää relevantteja kehitysehdotuksia Harjun Portti Oy:n toimitusjohtaja Mar-kus Kaskiselle.
Pääasiallisena tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää, työssä hyödynnettiin tuplatimantti (doub-le diamond) prosessimallia. Asiakaspalautteiden vertailu toteutettiin aikavälil-lä 1.5.¬-31.8.2022 ja 1.5-31.8.2023. Alueella tehtiin kehittämisinvestointina ui-marannan kehittäminen toukokuussa 2023. Tämä ajanjakso valikoitui asia-kaspalautteiden vertailu jaksoksi, jona vertailtiin, nostiko ranta-alueen kehit-täminen asiakastyytyväisyyttä. Aineiston analysointi tapahtui teemoittain ja ladultaan opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämistyö. Asiakaspalautteis-sa arvioitiin henkilökuntaa, palvelua, sijaintia, vastinetta rahoille, majoitusta ja siisteyttä. Sanallisia palautteita kertyi myös runsaasti.
Tutkimuksessa selvisi, että asiakastyytyväisyys yrityksessä on korkealla. Asiakaspalautteita oli kertynyt yhteensä 308 kappaletta. Palautteet koostuivat Harjun Portin asiakaspalautteista nettisivuilta, Facebookista ja Booking.com sivustolta aikavälillä 1.6.-30.8.2022 ennen uimarannan kehittämistä ja 1.6.-30.8.2023 uimarannan kehittämisen jälkeen. Tutkimuksen myötä voidaan esittää relevantteja kehitysehdotuksia Harjun Portti Oy:n toimitusjohtaja Mar-kus Kaskiselle.