Asiakaskokemuksen kehittäminen, case Koivu LKV
Ruippo, Lenni-Kalle (2024)
Ruippo, Lenni-Kalle
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405039002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405039002
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kehittää ja myös selvittää Koivu LKV:n tämänhetkistä asiakaskokemusta. Tutkimus tehtiin toimeksiantona kiinteistönvälitysyritykselle Koivu LKV:lle. Asiakaskokemusta lähdettiin tarkastelemaan asiakaspolun kautta ja asiakaspolun pohjalta laadittiin kysymykset laadulliseen tutkimukseen. Tutkimusta varten selvitettiin teoriaa asiakaskokemuksesta ja asiakaspolusta.
Tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Haastateltavat oli valittu ennalta suunnitellun kohderyhmän mukaan. Teoriapohja tutkimukselle oli pääsääntöisesti suomen- ja englanninkielisistä ammatillisista lähteistä. Lisäksi lähteinä myös käytetty erilaisia sähköisiä lähteitä, mitä löytyi verkosta.
Tulokset osoittivat, että Koivu LKV:n asiakaskokemus on hyvin suunniteltu ja asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun. Tutkimustuloksissa huomasi, että vuoden 2023 markkinatilanne oli heikko asunnon myynnin kannalta ja se hidasti asunnonmyyntiä.
Tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Haastateltavat oli valittu ennalta suunnitellun kohderyhmän mukaan. Teoriapohja tutkimukselle oli pääsääntöisesti suomen- ja englanninkielisistä ammatillisista lähteistä. Lisäksi lähteinä myös käytetty erilaisia sähköisiä lähteitä, mitä löytyi verkosta.
Tulokset osoittivat, että Koivu LKV:n asiakaskokemus on hyvin suunniteltu ja asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun. Tutkimustuloksissa huomasi, että vuoden 2023 markkinatilanne oli heikko asunnon myynnin kannalta ja se hidasti asunnonmyyntiä.