Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivujen digitaalinen markkinointi ja moderni kansainvälinen hakukoneoptimointi

Karisto, Leo (2024)

 
Avaa tiedosto
Karisto_Leo.pdf (2.168Mt)
Lataukset: 


Karisto, Leo
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069278
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on päiväkirjamuotoinen ja se tavoitteena on kuvata sekä analysoida urheiluaiheisten verkkosivujen hakukoneoptimointia ja digitaalista markkinointia. Opinnäytetyö on kirjoitettu kahdeksan seurantaviikon aikana aikaväliltä 4.12.2023 - 5.2.2024. Jokainen seurantaviikko pitää sisällään viisi raporttia jokaisen arkipäivän tuotoksista sekä analyysin koko viikon tuotoksista.

Opinnäytetyön aihe rakentui tekijän omien tennisaiheisten TennisLeo.fi-verkkosivujen ympärille. Tekijä oli luonut vuoden 2022 kesällä verkkosivut, joiden tarkoituksena oli julkaista informatiivisia artikkeleita tenniksestä ja tämän kautta saada näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa. Opinnäyteyön seurantajakson alkaessa tekijän verkkosivuilla oli keskimäärin 2400 kävijää kuukaudessa sekä 87 000 kuukausittaista näyttökertaa Googlen hakutuloksissa.

Ennen seurantajakson alkua tekijä oli keskittynyt verkkosivuilla vain hakukoneoptimointiin ja sivuston kävijämäärän kasvuun. Opinnäytetyön päätavoitteina oli tutkia sivuston kaupallistamisen mahdollisuuksia digitaalisen markkinoinnin kautta sekä kasvattaa sivuston kansainvälistä hakukonenäkyvyyttä. Opinnäytetyön digitaalinen markkinointi keskittyi kumppanuusmarkkinoinnin eri muotoihin ja hakukonekonenäkyvyyden kasvattaminen toteutettiin tennisaiheisten artikkeleiden kautta. Verkkosivuston visuaalisen ilmeen kehittäminen rajattiin pois.

Digitaalisen markkinoinnin keskeinen tietoperusta perustui kumppanuusmarkkinointiin ja sen käytäntöihin. Hakukoneoptimoinnin keskeinen pohja perustui Googlen dokumentaatioon sekä analytiikkatyökaluihin. Opinnäytetyön keskeinen runko rakentui Googlen analytiikkatyökalujen tarjoaman datan ympärille, jonka avulla pystyi seuraamaan digitaalisen markkinoinnin kehitystä ja sivuston näkyvyyden kasvua.

Opinnäytetyön lopussa on pohdintaosio, jossa tekijä kuvaa omaa ammatillista kehittymistään seurantajaksojen tuotosten, teemojen ja tulosten kautta. Tuloksissa esitellään tekijän verkkosivuston onnistunutta kaupallistamista yhteistyökumppanien kautta. Lisäksi tuloksissa esitellään sivuston kävijämäärän kasvu, mikä on lähes kaksinkertaistunut seurantajakson alusta. Pohdinnan lopussa otetaan kantaa uudenlaiseen yksinkertaiseen käyttäjälähtöiseen sisällöntuottoon ja sen vaikutuksiin Googlen hakutuloksissa.

Päätelmänä todetaan, että tekijän on mahdollista saada kansainvälistä näkyvyyttä sivuilleen kattavien ja käyttäjälähtöisten englannin- ja ranskankielisten artikkelien avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste