Sosiaalisen median opas : Prisma Länsikeskukselle
Anton, Ruotsalainen (2024)
Anton, Ruotsalainen
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069348
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutustua Prisma Länsikeskuksen kannalta tärkeimpiin markkinoinnin kilpailukeinoihin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen markkinoinnissa. Opinnäytetyön teoriaosuuden ja oman sosiaalisen median markkinoinnin tietämyksen avulla tein Prisma Länsikeskukselle sosiaalisen median oppaan, jonka avulla he pystyvät parantamaan sosiaalisen median markkinointiaan.
Opinnäytetyö tehtiin, koska Prisma Länsikeskus oli huomannut, että heidän sosiaalisen mediansa hyödyntäminen markkinoinnissa ei ollut riittävällä tasolla ja kilpailijat saivat kilpailuetua turhan helposti.
Opinnäytetyössä käytettiin haastattelu- ja kirjallisuuskatsausmenetelmiä. Haastattelu toteutettiin Prisma Länsikeskuksen päivittäistavaraosastopäälikkön kanssa. Haastattelu toteutettiin live-haastatteluna ja haastattelusta saatuja vastauksia hyödynnettiin kappaleessa 3 ”Nykyhetki”.
Haastattelutulokset osoittivat suurimmat syyt siihen miksi Prisma Länsikeskuksen sosiaalisen median hyödyntäminen ei ole riittävällä tasolla. Suurimpia syitä olivat huono organisointi ja vähäinen tietotaito sosiaalisesta mediasta sekä sen kanavista. Haastattelutuloksista voi päätellä sen, että sosiaalisen median opas tulee Prisma Länsikeskukselle tarpeeseen.
Opinnäytetyö tehtiin, koska Prisma Länsikeskus oli huomannut, että heidän sosiaalisen mediansa hyödyntäminen markkinoinnissa ei ollut riittävällä tasolla ja kilpailijat saivat kilpailuetua turhan helposti.
Opinnäytetyössä käytettiin haastattelu- ja kirjallisuuskatsausmenetelmiä. Haastattelu toteutettiin Prisma Länsikeskuksen päivittäistavaraosastopäälikkön kanssa. Haastattelu toteutettiin live-haastatteluna ja haastattelusta saatuja vastauksia hyödynnettiin kappaleessa 3 ”Nykyhetki”.
Haastattelutulokset osoittivat suurimmat syyt siihen miksi Prisma Länsikeskuksen sosiaalisen median hyödyntäminen ei ole riittävällä tasolla. Suurimpia syitä olivat huono organisointi ja vähäinen tietotaito sosiaalisesta mediasta sekä sen kanavista. Haastattelutuloksista voi päätellä sen, että sosiaalisen median opas tulee Prisma Länsikeskukselle tarpeeseen.