Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammatillinen kehittyminen monialaisessa terveys- ja hyvinvointialan opiskelijaosuuskunnassa

Ansio, Tiina-Maria; Mäki, Atte (2014)

 
Avaa tiedosto
Ansio_Tiina-Maria.pdf (491.5Kt)
Lataukset: 


Ansio, Tiina-Maria
Mäki, Atte
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519921
Tiivistelmä
Ammatillista kehittymistä sekä monialaisuuden merkitystä terveys- ja hyvinvointialalla on tutkittu vähän. Terveys- ja hyvinvointialalla opiskelu painottuu edelleen opettajavetoiseen luokkaopiskeluun. Turun ammattikorkeakoulun terveys- ja sosiaalialan opetuksessa kokeiltiin vuonna 2013 syksyllä alkanutta opiskelijaosuuskuntatoimintaa, joka oli osa Agricola-hanketta. Tässä opiskelijaosuuskunnassa kahdeksan opiskelijaa eri terveys- ja hyvinvointialoilta perustivat osuuskunnan. Siinä toimimisesta opiskelijoille tehtiin kullekin oma suunnitelma eri kurssien opiskelusta osuuskuntatoiminnan kautta.
Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkimuksellisesti kuvata opiskelijaosuuskuntatoiminnassa tapahtuvaa ammatillista kehittymistä sekä monialaisuuden merkitystä. Tavoitteena on hyödyntää saatua tietoa mahdollisesti jatkossa perustettaviin terveys- ja hyvinvointialojen opiskelijaosuuskuntiin sekä siihen, olisiko tällä alalla mahdollista suorittaa opintoja osuuskunnan kautta jatkossakin.
Opinnäytetyö on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus, jossa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Teemahaastattelu toteutettiin haastattelemalla opiskelijaosuuskunta MultiPotentian jäseniä (n=5) ja analysoimalla yhdeltä opiskelijalta oppimispäiväkirja (N=6). Haastattelemalla kerätty aineisto analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysimenetelmällä.
Haastattelujen analyysin tuloksista tärkeimpinä nousivat haastateltavien tyytyväisyys siihen, että olivat lähteneet mukaan projektiin, kohonnut valmius lähteä opintojen jälkeen työelämään sekä oman oppimisen ja tietotaidon kriittinen tarkastelu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste