Koulutusopas uudelle myyjälle digitaalisiin palveluihin kiinteistöteknisellä alalla
Petäjä, Miro (2024)
Petäjä, Miro
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069420
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069420
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimeksiantoyritykselle uuden myyjän koulutusopas digitaalisiin palveluihin kiinteistöteknisellä alalla.
Koulutusopas sisältää teoriaa B2B-myynnistä, yleistä tietoa Caverionista ja sen palveluista, kiinteistöteknisen alan erikoispiirteet myynnillisestä kulmasta, sekä tärkeimmät käsitteet alaan liittyvään myyntiin. Oppaan tarkoitus on tukea toimeksiantoyrityksen uusia myyjiä, jotka haluavat kehittyä alallaan tehokkaaksi digitaalisten palveluiden myyjäksi.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, joka pohjautuu B2B-myynnin teoriaan, kiinteistöteknisen alan asiantuntijahaastatteluihin ja opinnäytetyön omiin oppeihin alan myynnistä.
Ensimmäisessä teorian vaiheessa käydään läpi B2B-myynnin vaiheet ja erityispiirteet. Opinnäyte-työn toisessa vaiheessa käydään läpi kiinteistöteknisen alan asiakkaat ja päättäjät koskien digitaalisia palveluita. Työn teorian lopussa tuodaan asiantuntijahaastatteluiden perusteella kiinteistöteknisen alan myynnilliset käytännöt yhteen.
Teorian pohjalta on luotu helppolukuinen ja yksinkertainen myyntiopas, jolla saadaan tehostettua uuden myyjän alkuaskeleita kiinteistöteknisen alan myynnissä. Myyntiopas on toteutettu PowerPointilla, jotta se olisi helppolukuinen, muokattavissa ja helposti esitettävissä. Opas on hyödynnettävissä toimeksiantajayrityksen sisäisessä käytössä.
Koulutusopas sisältää teoriaa B2B-myynnistä, yleistä tietoa Caverionista ja sen palveluista, kiinteistöteknisen alan erikoispiirteet myynnillisestä kulmasta, sekä tärkeimmät käsitteet alaan liittyvään myyntiin. Oppaan tarkoitus on tukea toimeksiantoyrityksen uusia myyjiä, jotka haluavat kehittyä alallaan tehokkaaksi digitaalisten palveluiden myyjäksi.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, joka pohjautuu B2B-myynnin teoriaan, kiinteistöteknisen alan asiantuntijahaastatteluihin ja opinnäytetyön omiin oppeihin alan myynnistä.
Ensimmäisessä teorian vaiheessa käydään läpi B2B-myynnin vaiheet ja erityispiirteet. Opinnäyte-työn toisessa vaiheessa käydään läpi kiinteistöteknisen alan asiakkaat ja päättäjät koskien digitaalisia palveluita. Työn teorian lopussa tuodaan asiantuntijahaastatteluiden perusteella kiinteistöteknisen alan myynnilliset käytännöt yhteen.
Teorian pohjalta on luotu helppolukuinen ja yksinkertainen myyntiopas, jolla saadaan tehostettua uuden myyjän alkuaskeleita kiinteistöteknisen alan myynnissä. Myyntiopas on toteutettu PowerPointilla, jotta se olisi helppolukuinen, muokattavissa ja helposti esitettävissä. Opas on hyödynnettävissä toimeksiantajayrityksen sisäisessä käytössä.