Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Isännöintikeskuksen sähköinen palvelu : Palvelun uudistus

Niskanen, Mikko (2014)

 
Avaa tiedosto
Niskanen_Mikko.pdf (1.276Mt)
Lataukset: 


Niskanen, Mikko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121620098
Tiivistelmä
Isännöintiala tarvitsee muutosta. Nykyinen malli toimia on tullut tiensä päähän. Asiakkaat ovat tulleet tietoisemmiksi ja vaativat ajantasaista tietoa ja avoimuutta. Tieto halutaan löytää paikasta ja ajasta riippumatta – sähköisesti.

Isännöintikeskuksessa tilanne on havaittu jo kauan sitten. Yrityksessä on käynnissä sähköisen palvelukokonaisuuden uudistaminen, jossa rakennetaan yritykselle kokonaan uudenlainen työkalu helpottamaan isännöintitoimiston arkea sekä mahdollistamaan tiedonkulku asiakkaalle ajasta ja paikasta riippumatta.

Isännöintikeskuksen tavoite sähköisten palveluiden kehittämisessä on luoda isännöintitoimiston sähköisestä palveluportaalista asukkaiden ja palveluntuottajien kohtauspaikka jossa palveluiden tuottajat ja kuluttajat voivat kohdata toisensa. Isännöinti on muutenkin keskiössä välittämässä taloyhtiöille palveluita, joten on luonnollista että isännöinti toimii välittäjänä ja valvoo myös yksittäisen kuluttajan etuja.

Yrityksen lopulliseen tavoitteeseen pääseminen palvelun uudistamisessa vaatii paljon suunnittelua ja monen tietoteknisen ongelman ratkaisua. Yrityksellä on kuitenkin visio, jolla se pureutuu isännöintialalla havaittuihin viestintä-, asiantuntija-, henkilöstö- ja muutosongelmiin. Sähköisestä palvelutuotteesta halutaan rakentaa sellainen, joka kasvattaa niin yrityksen arvostusta, liikevaihtoa kuin imagoakin sekä ennen kaikkea tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille.

Ensimmäisessä vaiheessa yrityksen verkkopalvelu uusitaan ja yritykselle rakennetaan Intranet sisältäen järjestelmällisen dokumentaatiohallinnan. Toisessa vaiheessa julkiste-taan yhteistyökumppanin avustuksella asiakkaille Extranet, joka on integroitu yrityksen dokumenttiarkiston kanssa yhteen. Kolmannessa vaiheessa Extranetia laajennetaan vali-koidulle kohderyhmälle, joka koostuu palvelun tuottajista ja palveluiden käyttäjistä ja aloitetaan laajennuksen pilotointi. Lopullisessa vaiheessa voimme tuotteistaa kokonai-suuden ja aloittaa sen markkinoinnin laajamittaisesti koko konsernimme toiminta-alueella Suomessa.

Työn tausta-aineisto on luottamuksellista ja sitä ei ole mukana työn julkisessa versiossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste