Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kosmetiikkayritysten vastuullisuusviestintä Instagramissa

Vuorio, Maija (2024)

 
Avaa tiedosto
Vuorio_Maija.pdf (1.524Mt)
Lataukset: 


Vuorio, Maija
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079908
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, kuinka kosmetiikkayritykset hyödyntävät vastuullisuutta osana Instagram-tilin viestintää. Opinäytetyössäni vastuullisuus tarkoittaa ympäristövastuun ja sosiaalisen vastuullisuuden näkökulmaa eli luontoon ja ihmisoikeuksiin liittyviä keinoja. Työn tavoite on selvittää keinot kosmetiikkayritysten vastuulliseen viestintään Instagramissa.

Vertailen työssäni kahden kosmetiikkayrityksen Instagram profiilia: suomalaista Lumenea ja ranskalaista L’Oréalia. Nykyään kuluttajien kasvava huoli ilmastonmuutoksesta ja ympäristön tilasta ajavat kuluttajat kohti vastuullisempia ostopäätöksiä. Tämän vuoksi kosmetiikkayritysten on siirryttävä toteuttamaan ympäristöystävällisempiä ja ekologisempia tuotteita. Alati kasvava kilpailu alalla lisää tarjontaa ja yritysten on löydettävä keinoja vakuuttamaan kuluttajat puolelleen.

Vastuullisuusviestintään ei ole yhtä oikeaa ohjetta. Vastuullisuuden esiin tuomiseen on monia visuaalisia ja sanallisia keinoja, joilla viestiä yrityksen arvoista. Ympäristöystävällisyydestä viestiminen ymmärrettävästi ja tiedon oleminen helposti saatavilla auttavat kosmetiikkayrityksiä erottumaan edukseen. Myös itse teot puhuvat yritysten puolesta enemmän kuin tuhat sanaa.
 
In this thesis, I am investigating how cosmetics companies utilize the responsible communication as part of their Instagram profile. In this thesis, responsibility means especially environmental and social responsibility perspectives. The target of this thesis is to assess how cosmetics companies can utilize responsibility as a part of their communication on Instagram.

In this thesis, I am comparing the Instagram profiles of two big cosmetics companies, Finnish Lumene and French L’Oréal. Consumers' concern about the state of nature and the fear of climate change pushes them to make more sustainable choices and conscious purchase decisions. This means the companies must adapt to these values. As cosmetics markets are growing bigger and bigger, so companies have to find new ways to convince consumers with greener values.

There is no one correct way to implement responsible communication. There are many ways to present the values of a company by using visual and written ways. Communication about environmental-friendly values in a clear way helps cosmetics companies to stand out. Another good way for a company to prove their green values to consumers is for them to take physical actions that improve the state of nature.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste