Kansainvälisen verkkokaupan vaatimukset : Case: FinnGold Osakeyhtiö
Lahtinen, Annamari (2014)
Lahtinen, Annamari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121620082
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121620082
Tiivistelmä
Toimeksiantajayrityksenä opinnäytetyölle oli FinnGold Oy, jonka toimialana on kellojen, korujen ja lahjatavaran vähittäismyynti ja vienti. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa mitä verkkokaupan laajentumisessa kansainvälisille markkinoille tulee ottaa huomioon. Samalla tutkin mitä sisältyy kansainvälistymisen haasteisiin ja mahdollisuuksiin.
Opinnäytetyötä tehtäessä haettiin monipuolisesti tietoa yritysten kansainvälistymisestä, maksuliikenteestä ja kuljetustavoista, asiakaspalvelun ja ulkoasun tärkeydestä sekä verkkokaupan näkyvyydestä ja markkinoinnista.
Verkko-ostamisesta on tullut koko ajan suositumpaa ja sen avulla tavoitetaan asiakkaita laajemmalta alueelta. Verkkokauppa on lähes kaikkien saavutettavissa, mikä helpottaa kansainvälistä kaupankäyntiä ja avaa mahdollisuuksia myös pienemmille yrityksille. Verkko-ostamisen suosion kasvaessa myös asiakkaiden tietoisuus on noussut. Enää ei välttämättä riitä, että tarjotaan tuote muita halvemmalla hinnalla, vaan verkkokaupan tulisi panostaa sen lisäksi sujuvaan ostokokemukseen ja laadukkaaseen asiakaspalveluun.
Opinnäytetyötä tehtäessä haettiin monipuolisesti tietoa yritysten kansainvälistymisestä, maksuliikenteestä ja kuljetustavoista, asiakaspalvelun ja ulkoasun tärkeydestä sekä verkkokaupan näkyvyydestä ja markkinoinnista.
Verkko-ostamisesta on tullut koko ajan suositumpaa ja sen avulla tavoitetaan asiakkaita laajemmalta alueelta. Verkkokauppa on lähes kaikkien saavutettavissa, mikä helpottaa kansainvälistä kaupankäyntiä ja avaa mahdollisuuksia myös pienemmille yrityksille. Verkko-ostamisen suosion kasvaessa myös asiakkaiden tietoisuus on noussut. Enää ei välttämättä riitä, että tarjotaan tuote muita halvemmalla hinnalla, vaan verkkokaupan tulisi panostaa sen lisäksi sujuvaan ostokokemukseen ja laadukkaaseen asiakaspalveluun.