Brändikirja käsityöyritykselle : visuaalinen identiteetti
Taskinen, Seelia (2024)
Taskinen, Seelia
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050810185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050810185
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee visuaalisen identiteetin luomista aloittavalle käsityöalan yrittäjälle. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Puikkoillen, jolla ei ole olemassa olevaa brändi- tai visuaalista identiteettiä. Opinnäytetyössä tutkitaan, millainen yrityksen visuaalisen identiteetin tulisi olla, jotta se erottuu laajasta kilpailijajoukosta ja samalla resonoi kohderyhmänsä kanssa. Työssä pohditaan myös erottumisen haasteita alalla, jolla on lukuisia samankaltaisia yrityksiä.
Opinnäytetyössä syvennytään käsityöalaan yleisellä tasolla ja hyödynnetään alaan liittyvää kirjallisuutta, verkkolähteitä sekä toimeksiantajan tarjoamaa taustatietoa visuaalisen identiteetin luomisen tueksi.
Puikkoillen-yritykselle toimitetaan brändikirja, joka toimii ohjeena brändin noudattamisessa sekä sisäisessä että ulkoisessa viestinnässä. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda laadukas, erottuva ja aikaa kestävä visuaalinen ilme, joka puhuttelee kohderyhmää.
This functional thesis focuses on creating a visual identity for a novice entrepreneur in the handicraft industry. The commissioning party for the thesis is Puikkoillen, which lacks an existing brand or visual identity. The thesis investigates what the company's visual identity should be like in order to stand out from a wide range of competitors while resonating with its target audience. The work also reflects on the challenges of differentiation in an industry with numerous similar businesses.
The thesis delves into the handicraft industry at a general level and utilizes literature, online sources, and background information provided by the commissioning party to support the creation of the visual identity.
A brand book will be delivered to Puikkoillen, serving as a guide for adhering to the brand in both internal and external communications. The goal of the thesis is to create a high-quality, distinctive, and enduring visual identity that appeals to the target audience.
Opinnäytetyössä syvennytään käsityöalaan yleisellä tasolla ja hyödynnetään alaan liittyvää kirjallisuutta, verkkolähteitä sekä toimeksiantajan tarjoamaa taustatietoa visuaalisen identiteetin luomisen tueksi.
Puikkoillen-yritykselle toimitetaan brändikirja, joka toimii ohjeena brändin noudattamisessa sekä sisäisessä että ulkoisessa viestinnässä. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda laadukas, erottuva ja aikaa kestävä visuaalinen ilme, joka puhuttelee kohderyhmää.
This functional thesis focuses on creating a visual identity for a novice entrepreneur in the handicraft industry. The commissioning party for the thesis is Puikkoillen, which lacks an existing brand or visual identity. The thesis investigates what the company's visual identity should be like in order to stand out from a wide range of competitors while resonating with its target audience. The work also reflects on the challenges of differentiation in an industry with numerous similar businesses.
The thesis delves into the handicraft industry at a general level and utilizes literature, online sources, and background information provided by the commissioning party to support the creation of the visual identity.
A brand book will be delivered to Puikkoillen, serving as a guide for adhering to the brand in both internal and external communications. The goal of the thesis is to create a high-quality, distinctive, and enduring visual identity that appeals to the target audience.