Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Företagens Facebook-marknadsföring : Fyra fallstudier

Nurmi, Jennifer (2014)

 
Avaa tiedosto
JenniferNurmi.pdf (10.61Mt)
Lataukset: 


Nurmi, Jennifer
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519754
Tiivistelmä
Ämnet Facebook- marknadsföring har valts med tanke på att Facebook är det störta so-ciala mediet både globalt och i Finland. Syftet med examensarbetet är att undersöka varför företag är med i Facebook och hur de använder det. Eftersom Facebook har så många användare i dagens läge är den en idealisk plats för annonsörer. Men det räcker inte enbart med att vara med, utan företagen måste också veta hur man skall göra för att uppnå synlighet och därmed lönsamhet. Detta examensarbete behandlar teori om mark-nadskommunikation, sociala medier och efter det närmare beskrivning av tjänsten Fa-cebook. Undersökningen för detta arbete har gjorts enligt kvalitativ undersökningsme-tod med hjälp av icke-deltagande observation på Facebook och semistrukturerade inter-vjuer med representanter från företagen.
Arbetet beskriver fyra fallstudier om olika företags sätt att använda Facebook som en marknadsföringskanal. Dessa fyra företag är XXL Sport & Outdoor Oy, Finnkino Oy, Viking Line Abp och Vila A/S.
 
The subject Facebook marketing has been chosen due to the fact that Facebook is the largest social media both globally and in Finland. The purpose of the thesis is to examine why companies have joined Facebook and how they use it. Due to the fact that Facebook nowadays has so many users it is an ideal place for advertisers. It is, however, not enough only to have joined, companies also need to know what they need to do in order to obtain visibility and therefore profitability. This thesis investigates the theory of marketing communication, social media and further description of Facebook. The study for this the-sis has been conducted through a qualitative examination method through non-participative observation on Facebook and semi –structured interview with representa-tives of the companies.

This thesis describes four case studies of different companies’ ways of using Facbook as a marketing channel. These four companies are XXL Sport & Outdoor Oy, Finnkino Oy, Viking Line Abp and Vila A/S.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste