Huoltoprosessin kehittäminen kiinteistöalan yrityksessä X
Al-Kharsani, Hassan (2024)
Al-Kharsani, Hassan
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010831
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010831
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ja kehittää nimettömänä pysyttelevän Yritys X:n huoltoprosessia hyödyntäen teemahaastattelua, Total Quality Management (TQM) ja Six Sigma DMAIC -menetelmiä. Tutkimuksen tarkoituksena oli parantaa prosessien tehokkuutta, saavuttaa taloudellisia säästöjä ja parantaa huoltopalvelun laatua.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että eri menetelmien soveltaminen huoltoprosessin kehittämisessä mahdollisti merkittäviä parannuksia Yritys X:n toiminnassa. Huoltoprosessin suunnittelun ja toteutuksen optimoinnin ansiosta saavutettiin säästöjä: huoltojen toteutusaika lyheni ja huollon laatu parani, mikä heijastui suoraan asiakastyytyväisyyden kasvuna. Tutkimus vahvisti teoreettisten mallien käytännön hyödyn ja systemaattisen sekä säännöllisen prosessiarvioinnin tärkeyden menestykselle.
Opinnäytetyö tarjoaa Yritys X:lle konkreettisia suosituksia huoltoprosessien jatkokehitykseen, osoittaen, että strategisen suunnittelun ja jatkuvan parantamisen avulla voidaan saavuttaa merkittäviä etuja sekä yritystoiminnassa, että asiakaskokemuksessa.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että eri menetelmien soveltaminen huoltoprosessin kehittämisessä mahdollisti merkittäviä parannuksia Yritys X:n toiminnassa. Huoltoprosessin suunnittelun ja toteutuksen optimoinnin ansiosta saavutettiin säästöjä: huoltojen toteutusaika lyheni ja huollon laatu parani, mikä heijastui suoraan asiakastyytyväisyyden kasvuna. Tutkimus vahvisti teoreettisten mallien käytännön hyödyn ja systemaattisen sekä säännöllisen prosessiarvioinnin tärkeyden menestykselle.
Opinnäytetyö tarjoaa Yritys X:lle konkreettisia suosituksia huoltoprosessien jatkokehitykseen, osoittaen, että strategisen suunnittelun ja jatkuvan parantamisen avulla voidaan saavuttaa merkittäviä etuja sekä yritystoiminnassa, että asiakaskokemuksessa.