Visuaalisen ilmeen hyödyntäminen mikroyrityksen mainonnassa
Bali, Katri (2024)
Bali, Katri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311211
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311211
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin visuaalisen markkinointimateriaalin tuottamiseen liittyviä haasteita ja potentiaalisia ratkaisuja erityisesti mikroyrityksen näkökulmasta. Pyrkimyksenä oli selvittää tehokkaita keinoja, joita hyödyntämällä mikroyritys voi itse tuottaa laadukasta mainontaa mahdollisimman taloudellisesti.
Opinnäytetyön kokonaisuus muodostui teoriaosuudesta ja produktiivisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin mainonnan merkitystä ja ominaispiirteitä. Lisäksi käytiin läpi mikroyrityksen markkinoinnin ja mainonnan suunnitteluun ja tuottamiseen vaikuttavat resurssit, kuten budjetti, henkilöstöresurssit ja ajankäyttö. Työssä tarkasteltiin myös visuaalisten tehokeinojen vaikutuksia viestinnässä sekä erilaisten graafista suunnittelutyötä tukevien apuvälineiden ja työkalujen hyödyntämistä.
Produktiivinen osuus esitteli opinnäytetyöproduktion tuloksena mikroyrityksen käyttöön tuotettuja apuvälineitä. Visuaalisen ilmeen käytön johdonmukaisen hyödyntämisen tehostamiseksi yritykselle luotiin selkeä graafinen ohjeisto ja mainonnan suunnittelun avuksi yritykselle tuotettiin useita julkaisupohjia eri formaatteja varten.
Opinnäytetyön kokonaisuus muodostui teoriaosuudesta ja produktiivisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin mainonnan merkitystä ja ominaispiirteitä. Lisäksi käytiin läpi mikroyrityksen markkinoinnin ja mainonnan suunnitteluun ja tuottamiseen vaikuttavat resurssit, kuten budjetti, henkilöstöresurssit ja ajankäyttö. Työssä tarkasteltiin myös visuaalisten tehokeinojen vaikutuksia viestinnässä sekä erilaisten graafista suunnittelutyötä tukevien apuvälineiden ja työkalujen hyödyntämistä.
Produktiivinen osuus esitteli opinnäytetyöproduktion tuloksena mikroyrityksen käyttöön tuotettuja apuvälineitä. Visuaalisen ilmeen käytön johdonmukaisen hyödyntämisen tehostamiseksi yritykselle luotiin selkeä graafinen ohjeisto ja mainonnan suunnittelun avuksi yritykselle tuotettiin useita julkaisupohjia eri formaatteja varten.