Visuaalisen ilmeen suunnittelu aloittelevalle yritykselle : case Glow Yoga
Heikkilä, Terhi (2024)
Heikkilä, Terhi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311448
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käsitellään visuaalisen ilmeen suunnittelua ja toteutusta aloittelevalle jooga-alan yritykselle, Glow Yogalle. Opinnäytetyössä esitetään visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessi aina pohjatöistä lopulliseen tuotokseen asti. Tavoitteena on luoda yritykselle oma persoonallinen visuaalinen ilme, joka erottaa Glow Yogan positiivisesti kilpailijoistaan ja jonka avulla haluttu kohderyhmä on helpompi tavoittaa.
Opinnäytetyössä esitellään sekä yrityksen päätuote, jooga, että yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelussa huomioon otettavat seikat. Visuaalisen ilmeen luomiseen sekä typografiaan ja graafisiin elementteihin perehdytään alan kirjallisuuden avulla. Glow Yogan kilpailijoiden visuaalista ilmettä analysoidaan kilpailijakartoitus-metodin avulla.
Tulokseksi saatiin omaperäinen, laadukas ja kohderyhmän huomioiva visuaalinen ilme, joka on Glow Yogan käytössä kokonaisuudessaan. Prosessi jatkuu toimeksiantajan kanssa, ja visuaalista ilmettä tullaan laajentamaan koskemaan yrityksen tulevia konsepteja. This functional thesis was made to design a visual identity for an emerging yoga business, Glow Yoga. The thesis presents the design process of the visual identity from initial groundwork to the final visual products. The goal is to create a unique visual identity for the company that sets Glow Yoga apart from its competitors and facilitates reaching the desired target audience.
The thesis introduces both the company's main product, yoga, and the factors to be considered in the design of its visual identity. The creation of the visual identity, as well as typography and graphic elements, are studied through literature related to visual identity. The visual identity of Glow Yoga's competitors is analyzed using the competitor analysis method.
The result is an original, high-quality, and target audience-focused visual identity, which is fully implemented by Glow Yoga. The process continues with the client, and the visual identity will be expanded to cover the company's future concepts.
Opinnäytetyössä esitellään sekä yrityksen päätuote, jooga, että yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelussa huomioon otettavat seikat. Visuaalisen ilmeen luomiseen sekä typografiaan ja graafisiin elementteihin perehdytään alan kirjallisuuden avulla. Glow Yogan kilpailijoiden visuaalista ilmettä analysoidaan kilpailijakartoitus-metodin avulla.
Tulokseksi saatiin omaperäinen, laadukas ja kohderyhmän huomioiva visuaalinen ilme, joka on Glow Yogan käytössä kokonaisuudessaan. Prosessi jatkuu toimeksiantajan kanssa, ja visuaalista ilmettä tullaan laajentamaan koskemaan yrityksen tulevia konsepteja.
The thesis introduces both the company's main product, yoga, and the factors to be considered in the design of its visual identity. The creation of the visual identity, as well as typography and graphic elements, are studied through literature related to visual identity. The visual identity of Glow Yoga's competitors is analyzed using the competitor analysis method.
The result is an original, high-quality, and target audience-focused visual identity, which is fully implemented by Glow Yoga. The process continues with the client, and the visual identity will be expanded to cover the company's future concepts.