Asiakkaiden sitoutuneisuus Crossfit East Turun palveluihin
Tuominen, Kristina (2024)
Tuominen, Kristina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051411562
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051411562
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantaja Crossfit East Turun asiakkaiden sitoutuneisuutta Eastin palveluihin. Crossfit East Turku on 300 jäsenen Crossfit sali Itäharjulla Kupittaan kyljessä. Kyselyn oli tarkoitus tuottaa toimeksiantajalle arvokasta tietoa asiakkaiden sitoutuneisuutta ruokkivista tekijöistä. Sitoutuneisuuden mittaamisen lisäksi haluttiin saada palautetta suoraan asiakkailta mahdollisista kehitysehdotuksista ja parannuskohteista.
Tietoperusta osuus pitää sisällään asiakassitoutuneisuuden määritelmän ja siihen vaikuttavat tekijät sekä miten luottamus on osa sitoutuneisuutta. Miten palveluiden markkinoinnissa luodaan arvoa asiakkaalle ja selvityksen laadukkaan palvelun tärkeydestä.
Analysoitava materiaali kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin sähköpostitse asiakkaille ja lisäksi julkaistiin suljetussa Facebook-ryhmässä julkaisu. Kyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyden tasoa tarjottaviin palveluihin sekä annettiin mahdollisuus vapaaseen kommentointiin kehitysehdotuksien ja muun palautteen muodossa.
Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä valmennukseen, ohjelmointiin ja yhteishenkeen. East koetaan psykologisesti turvalliseksi paikaksi, jossa kaikille on tilaa. Kehityskohteiksi nousi siisteyden taso ja kurssitarjonnan laajentaminen.
Tietoperusta osuus pitää sisällään asiakassitoutuneisuuden määritelmän ja siihen vaikuttavat tekijät sekä miten luottamus on osa sitoutuneisuutta. Miten palveluiden markkinoinnissa luodaan arvoa asiakkaalle ja selvityksen laadukkaan palvelun tärkeydestä.
Analysoitava materiaali kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin sähköpostitse asiakkaille ja lisäksi julkaistiin suljetussa Facebook-ryhmässä julkaisu. Kyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyden tasoa tarjottaviin palveluihin sekä annettiin mahdollisuus vapaaseen kommentointiin kehitysehdotuksien ja muun palautteen muodossa.
Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä valmennukseen, ohjelmointiin ja yhteishenkeen. East koetaan psykologisesti turvalliseksi paikaksi, jossa kaikille on tilaa. Kehityskohteiksi nousi siisteyden taso ja kurssitarjonnan laajentaminen.