Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tyyli-ikoneista inspiroituneet muotikuvat Anette Ahokas Designille

Hartikka, Mira (2019)

 
Avaa tiedosto
Hartikka_Mira.pdf (7.731Mt)
Lataukset: 


Hartikka, Mira
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512008
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa tyyli-ikoneista inspiroituneet muotikuvat Anette Ahokas Designille. Työssä suunniteltiin ja toteutettiin viidet muotikuvaukset. Toteutettujen kuvien tavoitteena oli näyttää Ahokkaan malliston monimuotoisuus. Valmiita kuvia tullaan käyttämään sosiaalisessa mediassa markkinointimateriaalina. Työn toimeksiantajana oli Anette Ahokas, jonka yritys suunnittelee ja valmistaa eettisesti tuotettuja, ajattomia vaatteita.
Työ oli luonteeltaan produktiivinen ja kvalitatiivinen. Prosessuaalisena lähestymistapana käytettiin toimintatutkimusta ja sitä tukemassa seuraavia laadullisia menetelmiä: sisällönanalyysia, teemahaastattelua sekä semioottista kuva-analyysia. Työn teoreettisissa taustoissa on käsitelty muun muassa muodin ja tyylin käsitteitä, muotikuvia ja stailausta. Tutkimuksen pääkysymyksenä oli: ”Miten suunnitella ja toteuttaa tyyli-ikoneista inspiroituneet muotikuvat Anette Ahokas Designille?”. Alakysymyksenä oli: ”Miten muunnetaan ikonisen henkilön tyyli ja olemus näihin muotikuviin?”.
Tutkimus oli kertaluontoinen, eikä tuloksia voida yleistää. Tuloksiksi saatiin prosessin kuvaus sekä tietoa siitä, miten muunnetaan ikonisen henkilön tyyli ja olemus tuotettuihin kuviin. Prosessin eteneminen noudatti toimintatutkimuksen spiraalimallia, jossa suunnitelma, toiminta, havainnointi ja reflektointi toistuvat järjestelmällisesti. Ikonisen henkilön tyyli ja olemus voidaan tuoda kuvissa esiin eri tavoin. Poseerauksella, vaatteilla, kampauksilla ja meikeillä voidaan tuoda esiin näitä piirteitä.
Työ oli tekijälleen hyödyllinen, sillä työn kautta on saatu lisää kokemusta muotikuvauksien suunnittelu- ja toteutustyöstä. Tutkimuksesta voi olla hyötyä henkilöille, jotka suunnittelevat toteuttavansa muotikuvaukset. Työssä onnistuttiin, sillä tavoitteet saavutettiin ja asiakas oli kuviin ja yhteistyöhön tyytyväinen.


The objective of this thesis was to plan and implement fashion photos for Anette Ahokas Design. The photos were inspired by different style icons. Five fashion photo shoots were planned and implemented in this project. The objective of the photos was to show the diversity of the products in Ahokas’ collection. The photos are going to be used in social media as marketing material. The commissioner was Anette Ahokas, whose company plans and manufactures ethically produced, timeless clothes.
The study was productive and qualitative by its character. Action research, semiotic picture analysis, content analysis and theme interview were the used methods. The study’s theoretical background discusses several topics, such as the concepts of fashion and style, fashion photos and styling. The main question in this study was: “How to plan and implement fashion photos inspired by style icons for Anette Ahokas Design?”. The sub question was: “How the style icons’ style and attitude can be converted into these fashion photos?”.
As this was a one-off study, the results are not meant to be generalized. The results obtained were a description of the process and information about how to convert the attitude and style of the style icons into produces photos. The process followed the spiral model of action research. This means, that planning, action, observation and reflection were repeated systematically. The style and attitude of an iconic person can be expressed in different ways, including posing, clothes, hairdos and makeup.
The study was useful for the author, as it provided more experience about the processes of planning and implementing fashion shoots. The study may also be useful to persons that are planning to implement fashion shoots. In conclusion, the study was successful, because objectives were achieved and the client was pleased with the pictures and cooperation.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste