Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Konkarin Kasvun Paikka Ky:n viestintäsuunnitelma

Tuuna, Juha (2006)

 
Avaa tiedosto
Tuuna_Juha.pdf (302.5Kt)
Lataukset: 


Tuuna, Juha
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810153565
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli viestintäsuunnitelman laatiminen hyvinvointi-, matkailu- ja koulutusyritys Konkarin Kasvun Paikka Ky:lle. Työn tarkoituksena oli tehdä viestintäsuunnitelmasta yritykselle räätälöity ohjeisto ja apuväline jokapäiväiseen viestintään sekä lisätä yrityksen tunnettuutta ja luoda haluttua yrityskuvaa. Suunnitelman tueksi järjestettiin joukkoviestimille kohdistettu tiedotuskampanja. Opinnäytetyön teoriaosuuksissa käsitellään yhteisöviestinnän ja viestinnän suunnittelun peruskäsitteitä. Teoriaosuudet perustelevat käytännön toimenpiteet pk-yrityksen viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Opinnäytetyöraportti sisältää viittauksia yritykselle luovutetusta viestintäsuunnitelmasta, jonka koonnissa keskeisessä osassa olivat työn tekijän ja yrittäjä Anne Raitio-Vanhapaaston kanssa käydyt palaverit. Pk-yrityksissä suunnitelmallinen viestintä on mielletty usein merkityksettömäksi alueeksi. Viestintä on nähty mainonnan ja PR-toiminnan synonyyminä, vaikka yritysviestintään kuuluu paljon muutakin. Nykyaikainen, uudistunut viestintäympäristö vaatii yrittäjää irrottautumaan perinteisestä näkemyksestä ja miettimään viestinnän roolin uudelleen yrityksessään. Ensimmäiset askeleet kohti uudistusta otetaan kartoittamalla nykytila, määrittelemällä tavoitteet ja lopulta suunnittelemalla yrityksen viestintä. Vielä on aikaista sanoa, miten suunnitelma toimii käytännössä pitkällä aikavälillä. Tulevaisuudessa nyt luotua viestintäsuunnitelmaa tulee päivittää jatkuvasti. Osana työtä toteutettu tiedotuskampanja ei lisännyt välittömästi yrityksen mediajulkisuutta. Kuitenkin kampanjasta tuli uusi väline yrityksen viestinnän aktiiviseen toteuttamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste