Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelijoiden mielikuva henkilöbrändäyksestä : Tutkimus henkilöbrändäyksestä ja sen merkityksestä alle 30-vuotiaiden opiskelijoiden työnhaussa

Lannetta, Laura (2024)

Avaa tiedosto
Lannetta_Laura.pdf (944.7Kt)
Lataukset: 


Lannetta, Laura
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612470
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellinen opinnäytetyön aiheena on henkilöbrändäys ja sen merkitys alle 30-vuotiaiden opiskelijoiden joukossa, erityisesti työnhaun näkö kulmasta. Opinnäytetyössä tutkittiin henkilöbrändäystä kokonaisuudessaan sekä selvitettiin nuorten työnhakijoiden mielikuvia siihen liittyen. Työn tavoitteena oli saada vastauksia näihin esitettyihin kysymyksiin. Työn toimeksiantaja oli Satakunnan ammattikorkeakoulussa toimiva Matkailun kehittämiskeskus.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin brändäykseen liittyviä käsitteitä ja niiden merkitystä, kuinka omaa henkilöbrändiään voi rakentaa ja miten henkilöbrändäys voi auttaa työnhaussa. Henkilöbrändäyksellä kuka tahansa voi osoittaa ja jakaa omaa osaamistaan muille alan tekijöille ja työnantajille.

Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin Google Forms-kyselyn avulla. Tutkimuksen kohderyhmälle lähetettiin linkki kyselyyn sähköpostitse. Kyselyyn vastaaminen oli vapaaehtoista. Lopulta kyselyyn vastasi 224 alle 30-vuotiasta SAMKin opiskelijaa. Kyselyn tuloksista saatiin selville, että suurin osa opiskelijoista olivat tietoisia mitä henkilöbrändi ja henkilöbrändäys tarkoittaa, mutta he eivät hyödynnä henkilöbrändäystä tarpeeksi omassa työnhaussaan. Osa opiskelijoista eivät kokeneet omaa henkilöbrändiään merkittäväksi heille itseisarvona taikka työnhaun työkaluna. Kyselyssä kuitenkin selvisi, että iso osa aikoo hyödyntää henkilöbrändäystä tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste