Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Procedural audio in mobile video games : using Unreal Engine’s MetaSounds to bring convincing soundscapes on mobile phones

Oprisan, Andrei-Alexandru (2024)

 
Avaa tiedosto
Oprisan_Alexandru.pdf (3.665Mt)
Lataukset: 


Oprisan, Andrei-Alexandru
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612479
Tiivistelmä
The objective of this thesis was to explore the integration of procedural audio techniques in mobile games, focusing on Dream Primer's upcoming action role-playing game, "Astera." Dream Primer, the employer, sought to find a solution to optimise storage capacity for audio without sacrificing sound quality and immersion.

To address this challenge, MetaSounds were used. This technology allowed the creation of interactive and dynamic soundscapes, including procedural audio actors that serve as distinct fauna sounds, wind machines, and ambient magical textures, while maintaining low CPU consumption and storage efficiency. The results demonstrated that procedural audio could significantly enhance the game's atmosphere without compromising performance on mobile platforms.

It is planned that "Astera" will launch in early access on mobile and PC from late 2024 to early 2025, with console ports expected to follow. To further develop this work, examining a broader range of devices and focusing on RAM utilisation would offer a more comprehensive understanding of the limitations and challenges of implementing procedural audio in mobile gaming.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste