Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma K-Rauta Loimaalle

Alanko, Anna-Mari (2024)

Avaa tiedosto
Alanko_Anna-Mari.pdf (3.595Mt)
Lataukset: 


Alanko, Anna-Mari
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612510
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona K-Rauta Loimaalle ja sen tuloksena syntyi sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma. Opinnäytetyön keskeisenä tavoitteena oli vahvistaa K-Rauta Loimaan läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Suunnitelmassa on huomioitu käyttäjien aikarajoitteet ja se on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi käyttää.

Luku kaksi käsittelee markkinointiviestintää. Alaluvuissa käydään läpi digitaalista markkinointia, sisältömarkkinointia, sisältöstrategiaa, sisältömarkkinointisuunnitelmaa sekä SOSTAC-mallia, jonka mukaan tämä sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma tehtiin.
Luvussa kolme perehdytään markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Alaluvuissa käsitellään sosiaalisen median kanavia, Instagramia, Facebookia ja TikTokia. Näiden lisäksi perehdytään vuoden 2024 sosiaalisen median trendeihin.

Neljännessä luvussa käydään läpi toimeksiantajan haastattelu, joka toimi tämän opinnäytetyön yhtenä tutkimusmenetelmänä. Haastattelu oli teemahaastattelu, joka tehtiin videopuhelun välityksellä. Teemahaastattelun kysymykset ja haastattelurunko olivat valmisteltu jo etukäteen. Lisäksi tutkimusmenetelmänä toimi vertailuanalyysi, johon valikoitui kaksi Loimaan K-Raudan suurinta kilpailijaa – Rautanet Loimaa sekä K-Rauta Forssa. Vertailuanalyysissa vertailtiin kilpailijoiden ja Loimaan K-Raudan sosiaalisia medioita keskenään.

Viides luku sisältää sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelman toteutuksen. Luku on jaettu alalukuihin ja ne käydään läpi SOSTAC-mallin mukaisesti. Suunnitelma sisältää K-Rauta Loimaan sosiaalisen median nykytilan kartoituksen, tavoitteet, strategian, toimenpiteet, toimintasuunnitelman sekä seurannan. Tavoitteet on mietitty SMART-mallin mukaisiksi.

Opinnäytetyön teoriaosuus perustuu alan kirjallisuuteen sekä ajankohtaisiin artikkeleihin. Produktiosuudessa on hyödynnetty teoriaosuutta suunniteltaessa sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelmaa. Teoria- ja produktiosuuden yhteys varmistaa, että suunnitelma perustuu teoreettiseen pohjaan.

Opinnäytetyöprosessi aloitettiin tammikuussa 2024 ja se valmistui ajallaan toukokuussa 2024. Toimeksiantaja oli tyytyväinen lopputulokseen ja sai suunnitelman käyttöönsä saman vuoden toukokuun lopussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste