Uudet verkkosivut Helsingin Kellariteatterille
Riikinsaari, Ainoliina (2024)
Riikinsaari, Ainoliina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612618
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612618
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin uudet verkkosivut Helsingin Kellariteatterille. Kellariteatteri on nuorille aikuisille suunnattu harrastajateatteri. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uudet, modernit ja selkeät verkkosivut toimeksiantajalle uuden visuaalisen ilmeen avulla. Tavoitteena oli työn avulla parantaa Kellariteatterin viestintää tekemällä sen verkkosivuista ajankohtaiset ja esteettiset. Työn rajauksena oli keskittyä verkkosivujen visuaaliseen ilmeeseen, toimivuuteen ja saavutettavuuteen. Työssä keskityttiin tekemään verkkosivuista toimeksiantajan toiveiden ja brändin mukaiset. Työssä on perinteisen tutkielman rakenne.
Verkkosivuilla on suuri merkitys yrityksen digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Verkkosivut ovat yrityksen suurin itsenäisesti hallinnoima kanava, jonka käyttö on täysin yrityksen hallussa. Verkkosivuille on asetettu nykypäivänä paljon vaatimuksia, jotta ne näkyvät hakukoneissa ja toimivat useilla laitteilla. Verkkosivujen tulee olla saavutettavat kaikille ja niiden pitää olla käyttäjäystävälliset. Verkkosivut tuovat yritykselle ainutlaatuisen tilaisuuden tuoda sen arvoja ja bändiä esille haluamallaan tavalla.
Opinnäytetyön tietoperustassa keskitytään ensin verkkosivuihin markkinointiviestinnän kanavana, digitaalisessa markkinointiviestinnässä ja sekä brändin merkitykseen markkinointiviestinnässä. Verkkosivujen luomisesta kertova teoria osio jaettiin kahteen eri aihealueeseen, verkkosivujen rakentamiseen ja verkkosivujen visuaaliseen puoleen. Opinnäytetyön menetelmäosiossa käytetään vertailuanalyysiä tutkimaan eri verkkosivujen responsiivisuutta ja visuaalisen ilmeen selkeyttä. Vertailuanalyysi sopi menetelmäksi opinnäytetyöhön koska sen avulla pystyttiin analysoimaan kilpailijoita ja tutustuma nykyaikaisempiin sivustoihin. Vertailuanalyysiin valittiin kahden teatterin verkkosivut.
Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa käydään läpi uusien verkkosivujen suunnitteluprosessi, visuaalinen ilme, tekninen toteutus ja uusien verkkosivujen lopullinen visuaalinen rakenne. Viimeisenä keskitytään uusien verkkosivujen saavutettavuuteen ja sen toteutumiseen. Uudet verkkosivut luotiin WordPress-alustalla, mutta toimeksiantajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti verkkosivuja ei julkaistu opinnäytetyöprosessin aikana.
Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin tammikuussa 2024 ja työ valmistui toukokuussa 2024. Opinnäytetyön tuloksena syntyi uudet, modernit ja visuaalisesti onnistuneet verkkosivut Helsingin Kellariteatterille.
Verkkosivuilla on suuri merkitys yrityksen digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Verkkosivut ovat yrityksen suurin itsenäisesti hallinnoima kanava, jonka käyttö on täysin yrityksen hallussa. Verkkosivuille on asetettu nykypäivänä paljon vaatimuksia, jotta ne näkyvät hakukoneissa ja toimivat useilla laitteilla. Verkkosivujen tulee olla saavutettavat kaikille ja niiden pitää olla käyttäjäystävälliset. Verkkosivut tuovat yritykselle ainutlaatuisen tilaisuuden tuoda sen arvoja ja bändiä esille haluamallaan tavalla.
Opinnäytetyön tietoperustassa keskitytään ensin verkkosivuihin markkinointiviestinnän kanavana, digitaalisessa markkinointiviestinnässä ja sekä brändin merkitykseen markkinointiviestinnässä. Verkkosivujen luomisesta kertova teoria osio jaettiin kahteen eri aihealueeseen, verkkosivujen rakentamiseen ja verkkosivujen visuaaliseen puoleen. Opinnäytetyön menetelmäosiossa käytetään vertailuanalyysiä tutkimaan eri verkkosivujen responsiivisuutta ja visuaalisen ilmeen selkeyttä. Vertailuanalyysi sopi menetelmäksi opinnäytetyöhön koska sen avulla pystyttiin analysoimaan kilpailijoita ja tutustuma nykyaikaisempiin sivustoihin. Vertailuanalyysiin valittiin kahden teatterin verkkosivut.
Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa käydään läpi uusien verkkosivujen suunnitteluprosessi, visuaalinen ilme, tekninen toteutus ja uusien verkkosivujen lopullinen visuaalinen rakenne. Viimeisenä keskitytään uusien verkkosivujen saavutettavuuteen ja sen toteutumiseen. Uudet verkkosivut luotiin WordPress-alustalla, mutta toimeksiantajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti verkkosivuja ei julkaistu opinnäytetyöprosessin aikana.
Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin tammikuussa 2024 ja työ valmistui toukokuussa 2024. Opinnäytetyön tuloksena syntyi uudet, modernit ja visuaalisesti onnistuneet verkkosivut Helsingin Kellariteatterille.