Trend analysis for a company operating as a freelancer-based content creation platform
Palomaa, Pekka (2024)
Palomaa, Pekka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612717
Tiivistelmä
This research provides an analysis of relevant trends affecting the case company’s business operations. Their ambition is to grow their business and that requires knowledge about the current market.
The commissioning company operates in the content creating field. They wanted to remain anonymous for this report. They have a platform that connects professional content creators to clients that want consistent quality content on their website or social media channels. They also facilitate the whole process by providing both customers and content creators with platform and convenient tools to help the collaboration, such as content calendar or a communication channel.
Theoretical framework consists of articles and websites that covered four chosen trends. From those articles, the author selected the most relevant data points and opinions from professionals and used them in the report. In the empirical section, the author shared his own thoughts about how the trends impact case company’s business today and in the future. In addition to the author’s own thoughts, he interviewed the CEO of the case company to get his point of view.
In the last part the author gave the company some topics to investigate for further research. Recommendations were shared to investigate other occurring trends because they are changing all the time. Marketing as a broader concept was also suggested for further research by the author. In addition to that, possible limitations of the research were shared. Lastly, the author went through his own learning process in the timeline of writing this report. The conclusion of this research was that the case company is utilizing the chosen trends in a way that predicts that they will be successful in the future. Tämä opinnäytetyö analysoi relevantteja trendejä liittyen kohdeyrityksen liiketoimintaan. Heidän tavoitteenaan on kasvaa tulevaisuudessa ja siihen tarvitaan ymmärrystä nykyisestä markkinasta.
Kohdeyritys toimii sisällöntuotannon parissa. He halusivat pysyä nimettömänä tätä opinnäytetyötä varten. Kohdeyrityksen toiminta perustuu alustaan joka yhdistää osaavat sisällöntuottajat asiakkaisiin jotka haluavat säännöllistä sisältöä esimerkiksi nettisivuille tai sosiaalisen median kanaviin. He myös hallinnoivat koko prosessia alustan avulla tarjoamalla molemmille osapuolille helpon tavan ylläpitää yhteistyötä, työkaluina esimerkiksi sisältökalenteri ja viestintäkanava
Teoreettinen viitekehys koostuu artikkeleista ja nettisivuista jotka tutkivat valittuja trendejä. Tekijä valitsi näistä materiaaleista relevanteimmat joita hän käytti tutkimuksensa pohjana. Empiirisessä osiossa tekijä kuvasi miten kohdeyritys hänen mielestään hyödyntää näitä trendejä ja mitä mieltä hän on ylipäätään niistä. Lisäyksenä tekijän omiin ajatuksiin, hän haastatteli myös kohdeyrityksen toimitusjohtajaa joka kertoi trendeistä oman näkemyksensä.
Viimeisessä osiossa tekijä jakoi kohdeyritykselle potentiaalisia aiheita mahdollisille jatkotutkimuksille. Erityisesti kehotettiin analysoimaan ja seuraamaan myös muita syntyviä trendejä, koska ne trendeille ominaista on että ne muuttuvat koko ajan. Toinen jatkotutkimuksen aihe tekijän mielestä oli markkinointi laajempana kokonaisuutena. Lisäksi, mahdolliset rajoitukset liittyen tutkimukseen analysoitiin. Viimeisenä, tekijä kertoi omia ajatuksiaan liittyen tutkimuksen tekoprosessiin. Tutkimuksen yhteenvetona voidaan todeta että kohdeyritys hyödyntää valittuja trendejä hyvin ja tekijä näkee että heillä on täten mahdollisuus kasvaa ja menestyä tulevaisuudessa.
The commissioning company operates in the content creating field. They wanted to remain anonymous for this report. They have a platform that connects professional content creators to clients that want consistent quality content on their website or social media channels. They also facilitate the whole process by providing both customers and content creators with platform and convenient tools to help the collaboration, such as content calendar or a communication channel.
Theoretical framework consists of articles and websites that covered four chosen trends. From those articles, the author selected the most relevant data points and opinions from professionals and used them in the report. In the empirical section, the author shared his own thoughts about how the trends impact case company’s business today and in the future. In addition to the author’s own thoughts, he interviewed the CEO of the case company to get his point of view.
In the last part the author gave the company some topics to investigate for further research. Recommendations were shared to investigate other occurring trends because they are changing all the time. Marketing as a broader concept was also suggested for further research by the author. In addition to that, possible limitations of the research were shared. Lastly, the author went through his own learning process in the timeline of writing this report. The conclusion of this research was that the case company is utilizing the chosen trends in a way that predicts that they will be successful in the future.
Kohdeyritys toimii sisällöntuotannon parissa. He halusivat pysyä nimettömänä tätä opinnäytetyötä varten. Kohdeyrityksen toiminta perustuu alustaan joka yhdistää osaavat sisällöntuottajat asiakkaisiin jotka haluavat säännöllistä sisältöä esimerkiksi nettisivuille tai sosiaalisen median kanaviin. He myös hallinnoivat koko prosessia alustan avulla tarjoamalla molemmille osapuolille helpon tavan ylläpitää yhteistyötä, työkaluina esimerkiksi sisältökalenteri ja viestintäkanava
Teoreettinen viitekehys koostuu artikkeleista ja nettisivuista jotka tutkivat valittuja trendejä. Tekijä valitsi näistä materiaaleista relevanteimmat joita hän käytti tutkimuksensa pohjana. Empiirisessä osiossa tekijä kuvasi miten kohdeyritys hänen mielestään hyödyntää näitä trendejä ja mitä mieltä hän on ylipäätään niistä. Lisäyksenä tekijän omiin ajatuksiin, hän haastatteli myös kohdeyrityksen toimitusjohtajaa joka kertoi trendeistä oman näkemyksensä.
Viimeisessä osiossa tekijä jakoi kohdeyritykselle potentiaalisia aiheita mahdollisille jatkotutkimuksille. Erityisesti kehotettiin analysoimaan ja seuraamaan myös muita syntyviä trendejä, koska ne trendeille ominaista on että ne muuttuvat koko ajan. Toinen jatkotutkimuksen aihe tekijän mielestä oli markkinointi laajempana kokonaisuutena. Lisäksi, mahdolliset rajoitukset liittyen tutkimukseen analysoitiin. Viimeisenä, tekijä kertoi omia ajatuksiaan liittyen tutkimuksen tekoprosessiin. Tutkimuksen yhteenvetona voidaan todeta että kohdeyritys hyödyntää valittuja trendejä hyvin ja tekijä näkee että heillä on täten mahdollisuus kasvaa ja menestyä tulevaisuudessa.