Cafe Taimin asiakaskokemuksen parantaminen
Välimäki, Nina (2024)
Välimäki, Nina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051612733
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakaskokemuksen parantaminen Cafe Taimissa. Toimeksiantajana minulla oli oma työpaikkani Tays:in Psykiatrisen sairaalan kahvila, Pikante Cafe Taimi. Opinnäytetyön tehtävänä oli saada Cafe Taimiin enemmän asiakkaita sekä parantaa Cafe Taimin asiakaskokemusta. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä Cafe Taimin palveluihin.
Tietoperustan keskeiset käsitteet olivat asiakasymmärrys, asiakaskokemus, asiakkaan polku ja asiakaslupaus. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Asiakkailta kysyttiin asiakaskyselyn avulla Cafe Taimin palveluista. Kyselyssä kysyttiin asiakkailtamme ovatko he tyytyväisiä Taimin eri palveluihimme ja onko heillä jotain kehitysehdotuksia. Kyselyyn vastattiin QR-koodin avulla älylaitteella. Paperille tulostettuja Qr-koodeja jaettiin osastojen kahvihuoneisiin, joissa työntekijät pystyivät niihin vastaamaan. Kyselyyn vastasi 16 henkilöä. Vastauksia olisi toivottu enemmän. Tavoitteena oli saada 30 vastausta.
Opinnäytetyön tuloksista saatiin selville, että Pikante Cafe Taimin asiakkaat ovat tyytyväisiä Cafe Taimin palveluihin. 74 % asiakkaista olivat tyytyväisiä Taimin lounaaseen, 80 % asiakkaista olivat tyytyväisiä Taimin hallinnoimaan älyautomaattiin sekä 70 % asiakkaista oli tyytyväisiä Cafe Taimin kahvilapalveluihin.
Heillä oli kuitenkin joitain kehitysehdotuksia, mitä olemme ottaneetkin jo kahvilaan myyntiin. Kehitysehdotuksia olivat lähinnä kahvilatuotteiden puolelta. Kahvilan vitriiniin haluttiin myyntiin mm. gluteenittomia tuotteita sekä erilaisia sämpylöitä. Saatuja tuloksia voidaan hyödyntää, kun aletaan kehittämään Cafe Taimin tuotteistusta seuraavan kerran. Olemme ottaneet huomioon asiakkaidemme tuotetoiveet vitriinin osalta. Olemme pyrkineet mainostamaan gluteenittomia tuotteita sekä tekemään erilaisia sämpylöitä vitriiniin. Seuraamme tuotteiden menekkiä ja muutamme tuotteitamme sen mukaan, mikä niiden menekki on.
Tietoperustan keskeiset käsitteet olivat asiakasymmärrys, asiakaskokemus, asiakkaan polku ja asiakaslupaus. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Asiakkailta kysyttiin asiakaskyselyn avulla Cafe Taimin palveluista. Kyselyssä kysyttiin asiakkailtamme ovatko he tyytyväisiä Taimin eri palveluihimme ja onko heillä jotain kehitysehdotuksia. Kyselyyn vastattiin QR-koodin avulla älylaitteella. Paperille tulostettuja Qr-koodeja jaettiin osastojen kahvihuoneisiin, joissa työntekijät pystyivät niihin vastaamaan. Kyselyyn vastasi 16 henkilöä. Vastauksia olisi toivottu enemmän. Tavoitteena oli saada 30 vastausta.
Opinnäytetyön tuloksista saatiin selville, että Pikante Cafe Taimin asiakkaat ovat tyytyväisiä Cafe Taimin palveluihin. 74 % asiakkaista olivat tyytyväisiä Taimin lounaaseen, 80 % asiakkaista olivat tyytyväisiä Taimin hallinnoimaan älyautomaattiin sekä 70 % asiakkaista oli tyytyväisiä Cafe Taimin kahvilapalveluihin.
Heillä oli kuitenkin joitain kehitysehdotuksia, mitä olemme ottaneetkin jo kahvilaan myyntiin. Kehitysehdotuksia olivat lähinnä kahvilatuotteiden puolelta. Kahvilan vitriiniin haluttiin myyntiin mm. gluteenittomia tuotteita sekä erilaisia sämpylöitä. Saatuja tuloksia voidaan hyödyntää, kun aletaan kehittämään Cafe Taimin tuotteistusta seuraavan kerran. Olemme ottaneet huomioon asiakkaidemme tuotetoiveet vitriinin osalta. Olemme pyrkineet mainostamaan gluteenittomia tuotteita sekä tekemään erilaisia sämpylöitä vitriiniin. Seuraamme tuotteiden menekkiä ja muutamme tuotteitamme sen mukaan, mikä niiden menekki on.