Rekrytoi somessa - Opas mikroyrityksille somerekrytointiin
Laitinen, Neea (2024)
Laitinen, Neea
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013436
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on muodostunut yksi suosituimmista kanavista, jossa yritykset toteuttavat rekrytointiaan. Sosiaalisen median avulla yritysten on mahdollista kohdata kohdeyleisönsä, verkostoitua ja kasvattaa yrityksen tunnettavuutta rekrytointiprosessin aikana.
Rekrytointimarkkinoinnin avulla luodaan tietoisuutta ja näkyvyyttä yritystä kohtaan sekä saadaan hakija kiinnostumaan yrityksessä työskentelystä ennen hakemista avoimeen paikkaan. Rekrytointimarkkinointi mahdollistaa parhaiden hakijoiden tavoittamisen, työnantajabrändin rakentamisen ja kustannustehokkaan rekrytoinnin. Sosiaalisessa mediassa rekrytointimarkkinointi koostuu pääosin sisällöntuotannosta.
Onnistunut rekrytointimarkkinointi luo positiivista työnantajamielikuvaa. Sosiaalisen median avulla yrityksellä on mahdollisuus suoraan viestintään työnhakijoiden kanssa ja olla työnhakijan tukena rekrytointiprosessissa.
Opinnäytetyö on luotu mikroyritysten tueksi sosiaalisen median käyttöön rekrytoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan, miten mikroyritykset hyötyvät erityisesti käyttäessään sosiaalista mediaa rekrytoinnissa. Opinnäytetyössä käsitellään rekrytoinnin alkuvaiheita ja yrityksen saamat hyödyt rekrytointimarkkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyössä käsitellään, miten mikroyritys voi käyttää orgaanista näkyvyyttä rekrytoinnissaan.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka liitteenä on opas sosiaalisen median käytöstä rekrytoinnin tueksi mikroyrityksille. Opas on luotu mikroyritysten avuksi valitsemaan paras, yritysten tarpeisiin sopiva sosiaalisen median kanava. Oppaassa käsitellään eri sosiaalisen median kanavien hyödyt rekrytointikanavana.
Rekrytointimarkkinoinnin avulla luodaan tietoisuutta ja näkyvyyttä yritystä kohtaan sekä saadaan hakija kiinnostumaan yrityksessä työskentelystä ennen hakemista avoimeen paikkaan. Rekrytointimarkkinointi mahdollistaa parhaiden hakijoiden tavoittamisen, työnantajabrändin rakentamisen ja kustannustehokkaan rekrytoinnin. Sosiaalisessa mediassa rekrytointimarkkinointi koostuu pääosin sisällöntuotannosta.
Onnistunut rekrytointimarkkinointi luo positiivista työnantajamielikuvaa. Sosiaalisen median avulla yrityksellä on mahdollisuus suoraan viestintään työnhakijoiden kanssa ja olla työnhakijan tukena rekrytointiprosessissa.
Opinnäytetyö on luotu mikroyritysten tueksi sosiaalisen median käyttöön rekrytoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan, miten mikroyritykset hyötyvät erityisesti käyttäessään sosiaalista mediaa rekrytoinnissa. Opinnäytetyössä käsitellään rekrytoinnin alkuvaiheita ja yrityksen saamat hyödyt rekrytointimarkkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyössä käsitellään, miten mikroyritys voi käyttää orgaanista näkyvyyttä rekrytoinnissaan.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka liitteenä on opas sosiaalisen median käytöstä rekrytoinnin tueksi mikroyrityksille. Opas on luotu mikroyritysten avuksi valitsemaan paras, yritysten tarpeisiin sopiva sosiaalisen median kanava. Oppaassa käsitellään eri sosiaalisen median kanavien hyödyt rekrytointikanavana.