Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kohde- ja palvelutietojen keräys- ja jakeluprosessin kehitys Pohjois-Karjalassa 2010−2014 : Keräysmenettelystä itseohjautuvuuteen

Tolvanen, Jouni (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
tolvanen_jouni.pdf (1.210Mt)
Lataukset: 


Tolvanen, Jouni
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519900
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tuotettiin opinnäytetyön toimeksiantajalle, Pohjois-Karjalan matkailun markkinointi- ja myyntiorganisaatio Karelia Expert Matkailupalvelu Oy:lle, ratkaisuehdotus alueen matkailun sähköisen kohde- ja palvelutiedonhallinnan prosessien ja järjestelmän kehittämisestä.

Opinnäytetyön lähtökohtana oli selvittää vaatimukset ja vaikutukset Karelia Expert Matkailupalvelun operoiman tiedonhallinnan prosessin ja järjestelmän kehittämiselle Karelia Expertin tavoitteiden mukaisesti. Kehitystavoitteena oli muuttaa tietojen sähköistä keräysprosessia kertavuotisesta intensiivikeräysmenettelystä tietojen tarjoajalähtöiseen eli matkailuyrityslähtöiseen, itseohjautuvaan ympärivuotiseen ja jatkuvaan ylläpitoprosessiin. Tavoitteen perusteena olivat Karelia Expertin toiminnan palvelevuuden parantaminen ja resurssisäästöt. Työn tulosaineiston tuli antaa toimeksiantajalle paremmat valmiudet toteuttaa työn sisällön ja havaintojen kautta muodostuva kehityssuunnitelma.

Opinnäytetyössä perehdyttiin ja analysoitiin Pohjois-Karjalan alueen tiedonhallintaan liittyviä prosesseja, tunnistettiin niistä osa-alueet, joihin kehitystä on mahdollista tehdä, sekä osa-alueet, jotka kohtaavat Karelia Expertin kehitystavoitteiden kanssa.

Ratkaisuehdotus muodostettiin peilaten kehitystarpeita ja tehtyjä havaintoja tiedonhallintajärjestelmän tekniseen kehityssuunnitelmaan. Tekninen kehityssuunnitelma muodostettiin opinnäytetyöprosessin yhteydessä. Työssä ilmeni, että Karelia Expertin tavoitteiden mukaiset kehitystarpeet ovat toteutettavissa, ja työ muodosti ohjeiston ko. kehityksen läpivientiin.

Jos kehitysprojekti toteutetaan ratkaisuehdotuksen mukaisesti, aineistossa olisi potentiaalia toteuttaa jatkotutkimus, jossa verrataan kehitystyön tuloksia opinnäytetyössä esitettyihin arvioihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste