Verkkokaupan myynnin kehitys päivittäistavarakauppamyymälässä
Jalonen, Julle (2024)
Jalonen, Julle
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013663
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantajan pyynnöstä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli saada selville, miten toimeksiantajani voisi saada verkkokaupan myyntiä kehittymään päivittäistavarakaupassa. Verkkokauppa on tällä hetkellä kasvava trendi ja sillä on monia eri muotoja. Verkkokaupassa on suurta potentiaalia ja siihen halutaan nyt panostaa. Digitalisoituminen on viime vuosina näyttänyt sen, että se on todella nopeasti kasvava trendi.
Tutkimuksessa tutkittiin kahta eri markkinoinnin keinoa ja niiden vaikutusta uusien asiakkaiden hankinnassa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, saadaanko markkinoinnilla ja hinnan alennuksilla kahtena eri viikonloppuna hankittua uusia asiakkaita verkkokauppaan.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa vertailtiin kahta eri markkinoinnin keinoa ja niiden vaikutusta asiakaslukumäärissä sekä myynnin kasvussa.
Tutkimustuloksissa ilmeni, että panostamalla markkinointiin verkkokauppaan saatiin hankittua uusia asiakkaita. Tutkimuksessa ilmeni, että sosiaalisen median käyttö on tänä päivänä isossa roolissa markkinoinnin kannalta.
Tutkimuksessa tutkittiin kahta eri markkinoinnin keinoa ja niiden vaikutusta uusien asiakkaiden hankinnassa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, saadaanko markkinoinnilla ja hinnan alennuksilla kahtena eri viikonloppuna hankittua uusia asiakkaita verkkokauppaan.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa vertailtiin kahta eri markkinoinnin keinoa ja niiden vaikutusta asiakaslukumäärissä sekä myynnin kasvussa.
Tutkimustuloksissa ilmeni, että panostamalla markkinointiin verkkokauppaan saatiin hankittua uusia asiakkaita. Tutkimuksessa ilmeni, että sosiaalisen median käyttö on tänä päivänä isossa roolissa markkinoinnin kannalta.