Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen kehittäminen Hilja-Line Oy:lla

Rautanen, Anna (2024)

 
Avaa tiedosto
Rautanen_Anna.pdf (5.664Mt)
Lataukset: 


Rautanen, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013546
Tiivistelmä
Matkailu- ja ravintola-alan yritys Hilja-Line Oy halusi ottaa selvää, millaiseksi asiakkaat kokevat heidän palvelunsa nykyisellään ja miten palvelukokonaisuutta tulisi kehittää, jotta se tuottaisi parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen ja sitä myöten liiketoiminnallista hyötyä yritykselle.
Nykytilanteen kartoittamiseksi tutkittiin kesiltä 2022 ja 2023 kerättyjä asiakaspalautteita ja tehtiin niistä alustavaa analyysia. Analyysi auttoi laadullisen haastattelututkimuksen suunnittelemisessa. Laadullinen haastattelututkimus rajatiin koskemaan Hilja-Line Oy:n ydinpalveluita. Tässä tukena käytettiin yrityksestä luotua kolmivaiheista palvelupolkukuvausta.
Laadullisen haastattelututkimuksen otantaan valittiin Hilja-Line Oy:n olemassa olevia asiakkaita hajautetusti eri segmenteistä.
Tutkimustuloksista käy ilmi, että Hilja-Line Oy:n asiakkaat ovat lähtökohtaisesti erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Suositteluhalukkuus ja asiakkaiden sitoutuneisuus on erinomaisella tasolla. Asiakkaat antoivat myös runsaasti kehitysehdotuksia, joita yritys voi hyödyntää toiminnan kehittämiseksi ja asiakashankinnan tueksi.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että olennaista on ylläpitää yrityksen olemassa olevaa palvelutasoa, kehittää palvelua tuleville vuosille saatujen kehitysehdotusten perusteella ja puuttua välittömästi esille nousseisiin ongelmakohtiin ja havaintoihin puutteista. Myös asiakaskokemuksen tutkimista ja henkilökunnan perehdyttämistä voidaan kehittää erilaisten mittareiden ja kyselyiden avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste