Sosiaalisen median markkinointistrategian laatiminen henkilöstövuokrausyritykselle : case: JobNord Oü
Nuorikkala, Annami (2024)
Nuorikkala, Annami
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013566
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013566
Tiivistelmä
Sosiaalinen media tarjoaa monipuolisia keinoja asiakkaiden sitouttamiseen ja vuorovaikutukseen. Sen avulla yritykset voivat luoda ja jakaa kiinnostavaa sisältöä sekä rakentaa vahvempaa brändiä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää keinoja, joilla yritys voi lisätä tunnettuuttaan ja saada lisää seuraajia sosiaalisen median kanaviin.
Työssä hyödynnettiin keskusteluita toimeksiantajan kanssa, ajankohtaista kirjallisuutta, verkkolähteitä sekä benchmarking- ja haastattelumenetelmiä. Benchmarkingissa vertailtiin alan toimijoita ja haastatteluiden avulla saatiin tietoa kohderyhmältä, mikä ohjasi strategian ja sisältökalenterin luomista.
Työn tulokseksi tehtiin markkinointistrategia sosiaalisen median toteuttamiseksi. Sen rinnalle luotiin lisäksi sisältökalenteri sosiaalisen median kanaviin, joiden kohderyhmänä ovat työntekijät ja -hakijat. Näiden avulla sisällöntuotanto on suunnitelmallista ja tehokasta.
Tuloksia hyödynnetään yrityksen sosiaalisen median markkinoinnissa ja sisällöntuotannossa. Tulevaisuudessa JobNordin markkinointia voisi kehittää siirtymällä myös Google-mainontaan ja kehittää hakukoneoptimointia tehokkaammaksi.
Työssä hyödynnettiin keskusteluita toimeksiantajan kanssa, ajankohtaista kirjallisuutta, verkkolähteitä sekä benchmarking- ja haastattelumenetelmiä. Benchmarkingissa vertailtiin alan toimijoita ja haastatteluiden avulla saatiin tietoa kohderyhmältä, mikä ohjasi strategian ja sisältökalenterin luomista.
Työn tulokseksi tehtiin markkinointistrategia sosiaalisen median toteuttamiseksi. Sen rinnalle luotiin lisäksi sisältökalenteri sosiaalisen median kanaviin, joiden kohderyhmänä ovat työntekijät ja -hakijat. Näiden avulla sisällöntuotanto on suunnitelmallista ja tehokasta.
Tuloksia hyödynnetään yrityksen sosiaalisen median markkinoinnissa ja sisällöntuotannossa. Tulevaisuudessa JobNordin markkinointia voisi kehittää siirtymällä myös Google-mainontaan ja kehittää hakukoneoptimointia tehokkaammaksi.