Matkatoimiston uuden tuotteen lanseeraus sekä markkinointi urheiluseuroille
Eriksson, Roope (2024)
Eriksson, Roope
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052113791
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052113791
Tiivistelmä
Yrityksen tuoteportfolion laajentaminen on entistäkin tärkeämpää nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä. Kilpailun kiristyessä ja markkinoiden jatkuvasti muuttuessa on olennaista tarjota asiakkaille uusia innovatiivisia ratkaisuja, jotka vastaavat heidän tarpeisiinsa ja odotuksiinsa. Laajempi tuotevalikoima mahdollistaa yrityksen joustavan reagoinnin muuttuviin trendeihin ja asiakasvaatimuksiin sekä tarjoaa mahdollisuuden riskien hajauttamiseen. Lisäksi se avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja auttaa yritystä säilyttämään kilpailukykynsä dynaamisilla markkinoilla.
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena on lanseerata uusi tuote suomalaiselle matkatoimistolle, Kontiki Sport Travelille. Tämä tuote kohdistuu erityisesti suomalaisiin jalkapalloseuroihin, tarjoten heille mahdollisuuden osallistua urheiluleireille Etelä-Euroopassa. Tarkoituksena on saattaa tuote markkinoille ja varmistaa sen menestys. Opinnäytetyö toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä, joka sisältää sekä käytännön toimintaa että teoreettista pohdintaa.
Opinnäytetyön tietoperustan keskeisimpiä osia ovat uuden tuotteen kehittäminen ja sen markkinointi eri kanavissa, erityisesti sosiaalisessa mediassa, hakukoneissa ja sähköpostitse. Tavoitteena on selvittää, miten tämä uusi tuote voidaan parhaiten esitellä ja markkinoida kohdeyleisölle sekä miten tavoitellaan potentiaalisia asiakkaita tehokkaasti.
Tutkimusprosessiin sisältyy käytännön toimenpiteitä, kuten markkinatutkimusta, tuotteen kehittämistä ja markkinointikampanjan suunnittelua ja toteutusta. Tuloksena pyritään saamaan valmis tuote, joka on valmis markkinoille. On kuitenkin tärkeää huomioida, että tämä on vasta alkuvaihe tuotteen elinkaarella, ja sen markkinointiin ja kehittämiseen on syytä panostaa jatkuvasti ja systemaattisesti tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön perusteella uuden tuotteen lanseeraus ja markkinointi vaativat valtavasti suunnittelua sekä etenkin pitkäjänteisyyttä. Halutun markkina-aseman saavuttaminen sellaisessa markkina-alueessa, jossa on yksi suuri toimija, on hyvin haastavaa.
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena on lanseerata uusi tuote suomalaiselle matkatoimistolle, Kontiki Sport Travelille. Tämä tuote kohdistuu erityisesti suomalaisiin jalkapalloseuroihin, tarjoten heille mahdollisuuden osallistua urheiluleireille Etelä-Euroopassa. Tarkoituksena on saattaa tuote markkinoille ja varmistaa sen menestys. Opinnäytetyö toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä, joka sisältää sekä käytännön toimintaa että teoreettista pohdintaa.
Opinnäytetyön tietoperustan keskeisimpiä osia ovat uuden tuotteen kehittäminen ja sen markkinointi eri kanavissa, erityisesti sosiaalisessa mediassa, hakukoneissa ja sähköpostitse. Tavoitteena on selvittää, miten tämä uusi tuote voidaan parhaiten esitellä ja markkinoida kohdeyleisölle sekä miten tavoitellaan potentiaalisia asiakkaita tehokkaasti.
Tutkimusprosessiin sisältyy käytännön toimenpiteitä, kuten markkinatutkimusta, tuotteen kehittämistä ja markkinointikampanjan suunnittelua ja toteutusta. Tuloksena pyritään saamaan valmis tuote, joka on valmis markkinoille. On kuitenkin tärkeää huomioida, että tämä on vasta alkuvaihe tuotteen elinkaarella, ja sen markkinointiin ja kehittämiseen on syytä panostaa jatkuvasti ja systemaattisesti tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön perusteella uuden tuotteen lanseeraus ja markkinointi vaativat valtavasti suunnittelua sekä etenkin pitkäjänteisyyttä. Halutun markkina-aseman saavuttaminen sellaisessa markkina-alueessa, jossa on yksi suuri toimija, on hyvin haastavaa.