Marknadsplan för Pikap Kitchen
Sundelin, Victoria (2024)
Sundelin, Victoria
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052113826
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052113826
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy markkinointisuunnitelman kehittämiseen Pikap Kitchenelle, joka on vasta perustettu pikaruokaravintola Holmissa, Luodossa. Nykyisellä kilpailuhenkisellä ravintola-alalla on ratkaisevan tärkeää, että pienyritykset vakiinnuttavat asemansa markkinoilla, koska kuluttajien vaatimukset innovaatiosta ja laadusta kasvavat jatkuvasti. Työn tarkoituksena oli tutkia strategioita Pikap Kitchenin läsnäolon vahvistamiseksi ja kestävän kasvualustan luomiseksi.
Laajan ymmärryksen avulla ravintola-alasta, mukaan lukien trendit ja haasteet, tehtiin markkinatutkimus SWOT-analyysilla tunnistamaan yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Yrityksen tavoitteet määriteltiin, ja kilpailustrategia kehitettiin sijoittamaan Pikap Kitchenin markkinoille.
Tutkimalla brändin sijoittamisen ja erilaistumisen teorioita, tunnistettiin strategioita erottautua kilpailijoista ja luoda ainutlaatuinen asema markkinoilla. Markkinointistrategia sisältää suunnitelman tuotteiden markkinoimiseksi keskittymällä markkinointikanaviin, myyntiedistysaktiviteetteihin ja viestintään.
Tulosten perusteella päätettiin, että markkinointisuunnitelman tärkein näkökohta on tuotteiden ja asiakaspalvelun laadun priorisointi sekä panostaminen digitaaliseen markkinointiin bränditietoisuuden lisäämiskeksi ja asiakassuhteiden vahvistamiseksi.
Laajan ymmärryksen avulla ravintola-alasta, mukaan lukien trendit ja haasteet, tehtiin markkinatutkimus SWOT-analyysilla tunnistamaan yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Yrityksen tavoitteet määriteltiin, ja kilpailustrategia kehitettiin sijoittamaan Pikap Kitchenin markkinoille.
Tutkimalla brändin sijoittamisen ja erilaistumisen teorioita, tunnistettiin strategioita erottautua kilpailijoista ja luoda ainutlaatuinen asema markkinoilla. Markkinointistrategia sisältää suunnitelman tuotteiden markkinoimiseksi keskittymällä markkinointikanaviin, myyntiedistysaktiviteetteihin ja viestintään.
Tulosten perusteella päätettiin, että markkinointisuunnitelman tärkein näkökohta on tuotteiden ja asiakaspalvelun laadun priorisointi sekä panostaminen digitaaliseen markkinointiin bränditietoisuuden lisäämiskeksi ja asiakassuhteiden vahvistamiseksi.