Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer Service -yksikön palveluprosessit case: Finavia Oyj

Suuniitty, Katariina (2014)

 
Avaa tiedosto
suuniitty_katariina.pdf (2.196Mt)
suuniitty_katariina2.pdf (111.2Kt)
Lataukset: 


Suuniitty, Katariina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019366
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee Finavia Oyj:n Customer Service -yksikön palveluprosesseja Helsinki-Vantaan lentoaseman palvelupisteellä. Tutkimustehtävänä oli palveluprosessi-kaavioiden luominen ja niiden analysointi. Tarkoituksena oli selkeyttää yksikön tämän hetkisiä palveluprosesseja ja löytää kehitysnäkökulmia, kriittisiä kohtia sekä keinoja palveluprosessien onnistumisen varmistamiseen Service Blueprint -mallin avulla.

Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa aineiston hankinta tehtiin laadullisten tutkimusmenetelmien, teemahaastattelun ja osallistuvan havainnoinnin avulla. Aineisto analysointiin teemoittelun ja teoriaohjaavan sisällönanalyysin avulla, minkä jälkeen luotiin palveluprosessikaaviot valituista palvelutilanteista.

Tulosten avulla löydettiin palveluprosesseissa ilmeneviä kehitysnäkökulmia ja kriittisiä kohtia. Lisäksi saatiin kuvattua palveluprosessikaavioiden merkitystä palvelumuotoilussa, palveluprosessien kehittämisessä sekä onnistumisessa. Palvelujen visualisoinnilla näytti olevan olennainen rooli palvelumuotoilussa sekä yleisesti palvelujen kehittämisessä ja niiden onnistumisessa. Tulosten perusteella tärkeään osaan nousi oikeanlainen resurssien hallinta ruuhka-aikoina, riittävä perehdytys, sisäisten toimintamallien selkeyttäminen sekä tiedonkulun varmistaminen yksikön sisällä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste