Asiakaskokemusanalyysi Alexandria Pankkiiriliikkeelle
Vuorinen, Lauri (2024)
Vuorinen, Lauri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314637
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päämääränä oli koota Alexandria Pankkiiriliikkeen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja niiden perusteella analysoida Alexandria asiakkaiden tyytyväisyyttä ja kokemuksia.
Työn teoreettinen viitekehys perustuu asiakastyytyväisyyden, asiakaskokemuksen, brändin, palveluiden markkinoinnin sekä sijoitustoiminnan ja sijoituspalvelun käsitteisiin. Erityistä painoa on annettu asiakaspalvelun ja hyvän asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen välisille suhteille. Yrityksen toiminnan kehittämisessä asiakastyytyväisyys yritystä ja sen tarjoamia palveluita kohtaan on keskeisessä roolissa.
Tutkimusongelmana oli selvittää, mitä mieltä Alexandria Pankkiiriliikkeen asiakkaat ovat yrityksen henkilökohtaisen sijoitusneuvojan tarjoamasta palvelusta. Opinnäytetyö koostui teoreettisesta osuudesta sekä Alexandria Pankkiiriliikkeen toteuttaman asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten analysoinnista, joka suoritettiin Excel-ohjelman avulla.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan sanoa, että asiakastyytyväisyyskyselyn analyysi tarjosi merkittävää tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja asiakaskokemuksista Alexandrian henkilökohtaisten sijoitusneuvonantajien kanssa. Alexandrian asiakastyytyväisyys on kokonaisvaltaisesti hyvällä tasolla. On kuitenkin suositeltavaa verrata asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia yhdessä kyselyn avoimien vastausten kanssa saadaksemme laajemman ymmärryksen asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Työn teoreettinen viitekehys perustuu asiakastyytyväisyyden, asiakaskokemuksen, brändin, palveluiden markkinoinnin sekä sijoitustoiminnan ja sijoituspalvelun käsitteisiin. Erityistä painoa on annettu asiakaspalvelun ja hyvän asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen välisille suhteille. Yrityksen toiminnan kehittämisessä asiakastyytyväisyys yritystä ja sen tarjoamia palveluita kohtaan on keskeisessä roolissa.
Tutkimusongelmana oli selvittää, mitä mieltä Alexandria Pankkiiriliikkeen asiakkaat ovat yrityksen henkilökohtaisen sijoitusneuvojan tarjoamasta palvelusta. Opinnäytetyö koostui teoreettisesta osuudesta sekä Alexandria Pankkiiriliikkeen toteuttaman asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten analysoinnista, joka suoritettiin Excel-ohjelman avulla.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan sanoa, että asiakastyytyväisyyskyselyn analyysi tarjosi merkittävää tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja asiakaskokemuksista Alexandrian henkilökohtaisten sijoitusneuvonantajien kanssa. Alexandrian asiakastyytyväisyys on kokonaisvaltaisesti hyvällä tasolla. On kuitenkin suositeltavaa verrata asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia yhdessä kyselyn avoimien vastausten kanssa saadaksemme laajemman ymmärryksen asiakkaiden tyytyväisyydestä.