Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus K-Citymarket Seinäjoki Päivölän verkkokauppa-asiakkaille

Tuomisto, Mikko (2024)

Avaa tiedosto
Tuomisto_Mikko.pdf (1.579Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tuomisto, Mikko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314794
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää K-Citymarket Seinäjoki Päivölän verkkokaupan asiakkaiden tyytyväisyyttä kaupan verkkokauppaa kohtaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiakaskokemukseen. Toisena tavoitteena oli perehtyä verkkokauppaan Suomessa. Kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus K-Citymarket Seinäjoki Päivölän verkkokaupan asiakkaille.

Asiakaskokemusta käsittelevässä luvussa perehdytään onnistuneeseen asiakaskokemukseen. Lisäksi tutustaan asiakaskokemuksen kosketuspisteisiin ja asiakaspolkuun. Tämän lisäksi tarkastellaan digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaskokemuksen mittaamista ja johtamista. Verkkokauppa Suomessa -luvussa taas tutustutaan hyvän verkkokaupan ominaisuuksiin ja verkkokaupan trendeihin vuonna 2024. Lisäksi selvitetään suomalaisia ruoan verkkokaupan kuluttajina.

Kyselyssä hyödynnettiin määrällistä tutkimusmenetelmää, ja tulokset kerättiin yhden viikon mittaisena ajanjaksona hyödyntäen Webropol-kyselylomaketta. Kyselyyn vastasi yhteensä 40 henkilöä. Tutkimuslomakkeella tiedusteltiin vastaajien tyytyväisyyttä esimerkiksi kaupan tuotevalikoimaan ja tuotteiden laatuun, verkkokaupan tilausprosessiin sekä palvelun onnistumiseen. Tutkimustuloksia hyödynnetään kehittämään ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä.

Tulosten perusteella vastaajat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä K-Citymarket Seinäjoki Päivölän verkkokaupan toimintaan. Verkkokaupan tilausprosessi koettiin toimivana ja palvelu onnistuneena. Tilausta tehdessään suurin osa vastanneista piti kaupan tuotevalikoimaa laajana ja riittävänä useilla osastoilla. Tuotteiden laatuun ja päiväysten pituuteen liittyvissä vastauksissa oli eniten eroja mielipiteissä. Lähes kaikki kyselyyn vastanneet suosittelisivat K-Citymarket Päivölän verkkokauppaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste