Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Karkausmäen Kammarille

Jasnikovski, Vanessa (2024)

Avaa tiedosto
Jasnikovski_Vanessa.pdf (18.39Mt)
Lataukset: 


Jasnikovski, Vanessa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314939
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Keski-Suomessa sijaitsevalle majoitusyritykselle Karkausmäen Kammarille. Työ alkoi 2023 loppuvuodesta ja valmistui toukokuussa 2024. Tuotoksen lähtökohtana oli yrityksen tarve kehittää markkinointitoimiaan tehokkaammiksi ja systemaattisemmiksi asiakasmäärien, brändin tunnettuuden ja myynnin lisäämiseksi sosiaalisessa mediassa. Työ on rajattu toimeksiantajan toiveita kuunnellen. Opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalisen median markkinointia ja suunnittelua. Ajatuksena on luoda markkinointisuunnitelma sosiaalista mediaa varten ja keksiä ehdotuksia optimaalisimmista markkinointikanavista ja niiden sisällöistä nykypäivän trendit silmällä pitäen.

Opinnäytetyön on laadittu vetoketjumallin mukaan. Työssä käsitellään ensiksi sosiaalisen median markkinoinnin teoriaa, josta siirrytään käsittelemään aiheita toimeksiantajayrityksen perspektiivistä. Opinnäytetyön tietoperustan pääluvussa tarkastellaan sosiaalisen median markkinointia ja sen alaluvuissa perehdytään eri osa-alueisiin, kuten sosiaalisen median kanaviin (Instagram, Facebook, TikTok) sekä markkinointivälineisiin. Työn toisessa teorialuvussa perehdytään suunnittelutyön työkaluihin kuten SWOT ja markkinointimix. Pääluvussa käsitellään työkaluja yleisluonteisesti ja alaluvuissa niitä esitellään tarkemmin. Tuotokseni pohjautuu tietoperustaan sekä empiiriseen osaan.

Neljännessä luvussa perehdytään työn luomiseen, suunnitteluun ja havainnollistetaan itse sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, joka esitetään erillisenä liitteenä raportin lopussa. Tuotoksen substanssi ja nostot perustuvat toimeksiantajan määrittelemiin suuntaviivoihin sekä teorialukuihin. Toteutustavan valintaan vaikutti tavoite esittää tiivis, mutta selkeä ja kattava kuvaus yrityksen lähtökohdista, tavoitteista ja toimenpiteistä. Tuotoksesta on tehty ajan sekä kustannusten osalta realistinen, mutta toimeksiantajan kanssa sovittiin, että suunnitelmaa ei panna käytäntöön. Luvussa kuvataan toimeksiantajan lähtötilannetta, analysoidaan kilpailijoita sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelman toteutusta. Tuotoksessa on vuosikello, budjetti, ostopersoonat sekä liiketoiminnan toimenpiteet.

Opinnäytetyön pohdintaluvun pääluvussa arvioidaan työtä yleisesti, mutta ei kuitenkaan sen toteutusta. Alaluvuissa esitellään kehityskohteita ja analysoidaan omaa tekemistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste