Pankkipalvelujen valinta: Toiminimiyrittäjän opas
Wessman, Neana (2024)
Wessman, Neana
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415242
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415242
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen produkti, jonka tuotoksena on opas. Opinnäytetyön tarkoituksena on käsitellä toiminiminyrittäjien tarpeita pankkipalvelujen suhteen. Opinnäytetyössä käsitellään pankkipalvelujen valikoimaa ja yritykselle sopivien palvelujen valintatekijöitä. Opinnäytetyössä tarkastellaan myös erilaisten pankkipalvelujen sopivuutta elinkeinonharjoittajan tarpeisiin ja erilaisiin tilanteisiin.
Yritystoiminnassa raha-asioiden hallinta on keskeisessä asemassa ja pankki toimii yrittäjälle yhteistyökumppanina ja neuvoa tarjoavana tahona. Pankkien toiminta ja palvelut ovat välttämätön osa liiketoimintaa, mutta niiden monipuolisuus voi myös aiheuttaa hämmennystä. Opinnäytetyössä keskeisenä tavoitteena on luoda informatiivinen ja kompakti opas, joka tarjoaa apua ja hyötyä pankkipalvelujen valinnassa. Opinnäytetyön kohderyhmä on elinkeinonharjoittajat.
Raportti koostuu johdannosta, tietoperustasta, empiirisestä osasta sekä pohdinnasta. Ensin opinnäytetyön raporttiin on kerätty tietoperusta, jossa käydään läpi yrityksen kirjanpidon sääntelyä, yrittäjän suhdetta pankkiin sekä yrittäjän pankkipalveluita. Opinnäytetyön keskeiset käsitteet selitetään tietoperustassa. Tietoperustan jälkeen empiirisessä osassa opinnäytetyötä käsitellään opinnäytetyön produktin lähtötilanne, oppaan suunnittelu ja laatiminen sekä lopputulos. Opinnäytetyössä käsiteltyjen aiheiden pohjalta tuloksena syntynyt opas esitellään opinnäytetyön lopussa liitteenä.
Oppaassa käydään läpi keskeiset käsitteet, oleellinen sääntely elinkeinonharjoittajan pankkipalveluista ja kirjanpidosta, yrityksen pankkipalvelujen tarpeet, henkilöasiakastilin käyttö toiminimiyritykselle sekä vinkkejä pankin valintaan. Oppaan tavoitteena on vastata toiminimiyrittäjien kohtaamiin ongelmiin ja tarpeisiin pankkipalveluiden valinnassa sekä antaa käytännön vinkkejä ja auttaa yrittäjää ymmärtämään paremmin mitä tulisi ottaa huomioon, kun harkitsee pankkipalveluja yritykselleen.
Yritystoiminnassa raha-asioiden hallinta on keskeisessä asemassa ja pankki toimii yrittäjälle yhteistyökumppanina ja neuvoa tarjoavana tahona. Pankkien toiminta ja palvelut ovat välttämätön osa liiketoimintaa, mutta niiden monipuolisuus voi myös aiheuttaa hämmennystä. Opinnäytetyössä keskeisenä tavoitteena on luoda informatiivinen ja kompakti opas, joka tarjoaa apua ja hyötyä pankkipalvelujen valinnassa. Opinnäytetyön kohderyhmä on elinkeinonharjoittajat.
Raportti koostuu johdannosta, tietoperustasta, empiirisestä osasta sekä pohdinnasta. Ensin opinnäytetyön raporttiin on kerätty tietoperusta, jossa käydään läpi yrityksen kirjanpidon sääntelyä, yrittäjän suhdetta pankkiin sekä yrittäjän pankkipalveluita. Opinnäytetyön keskeiset käsitteet selitetään tietoperustassa. Tietoperustan jälkeen empiirisessä osassa opinnäytetyötä käsitellään opinnäytetyön produktin lähtötilanne, oppaan suunnittelu ja laatiminen sekä lopputulos. Opinnäytetyössä käsiteltyjen aiheiden pohjalta tuloksena syntynyt opas esitellään opinnäytetyön lopussa liitteenä.
Oppaassa käydään läpi keskeiset käsitteet, oleellinen sääntely elinkeinonharjoittajan pankkipalveluista ja kirjanpidosta, yrityksen pankkipalvelujen tarpeet, henkilöasiakastilin käyttö toiminimiyritykselle sekä vinkkejä pankin valintaan. Oppaan tavoitteena on vastata toiminimiyrittäjien kohtaamiin ongelmiin ja tarpeisiin pankkipalveluiden valinnassa sekä antaa käytännön vinkkejä ja auttaa yrittäjää ymmärtämään paremmin mitä tulisi ottaa huomioon, kun harkitsee pankkipalveluja yritykselleen.